| dc.contributor.author | خزائی, جهانگیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | قائمی, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:45:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:45:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T09:45:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T09:45:14Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-03-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-12-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خزائی, جهانگیر, قائمی, مهدی. (1394). مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمینلغزش (مطالعة موردی: زمینلغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر - کرمانشاه). جغرافیا و پایداری محیط, 5(3), 39-53. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3197 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5683 | |
| dc.identifier.uri | https://ges.razi.ac.ir/article_380.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/368009 | |
| dc.description.abstract | <span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">گزارشات متعدّد وقوع زمینلغزش در کیلومتر 194 پروژة راهآهن غرب در استان کرمانشاه، منجر به انجام تحقیق پیش روی در مورد علل و نحوة گسترش لغزش زمین در منطقة مذکور و مطالعة روش</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;"></span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">های پایدارسازی زمینلغزش گردید. در این پژوهش، به بررسی نقش جادهسازی در وقوع زمینلغزش و بررسی روشهای مؤثّر در پایدارسازی زمینلغزش و مقایسة عملکرد و کارایی روشهای مذکور پرداخته شده است. در این تحقیق، با عملیات نقشهبرداری، جابهجایی و حرکت نقاط معیّنی در محدودة زمینلغزش در فواصل زمانی مشخّص نسبت به نقطة مبنا در خارج از محدودة لغزش طی 4 ماه متوالی قرائت و کنترل گردید. آزمایشهای شناسایی در محل، توسّط کارشناسان پژوهشگاه بینالمللی زلزله و آزمایشگاه فنّی مکانیک خاک استان انجام گردید. مدلسازی سه بُعدی زمینلغزش در نرمافزار </span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">FLAC-3D</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;"> <span lang="FA">بر اساس نتایج <br /> نقشهبرداری و حفر گمانهها، انجام شد. برای پایدارسازی زمینلغزش از روش اصلاح هندسی شیب و نصب زهکش استفاده شده و شیروانی پس از اصلاح شیب مجدّداً در نرمافزار، مدل و تحلیل گردید. نتایج مدل</span></span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;"></span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">سازی شیب اصلاح شده نشان از کاهش میزان جابهجایی و پایداری شیب دارد. در ادامه، روش پیشنهاد شده توسّط مهندس مشاور طرح نیز در نرمافزار مدل</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;"></span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">سازی و نتایج با روش اصلاح هندسی مقایسه شد. نتایج به دست آمده نشان میدهد که روش اصلاح هندسی نسبت به روش</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;"></span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">های دیگر در پایدارسازی زمینلغزش عملکرد بهتری دارد.</span> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.publisher | Razi University of Kermanshah | en_US |
| dc.relation.ispartof | جغرافیا و پایداری محیط | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Geography and Sustainability of Environment | en_US |
| dc.subject | زمینلغزش | fa_IR |
| dc.subject | راهآهن ملایر - کرمانشاه | fa_IR |
| dc.subject | ضریب اطمینان | fa_IR |
| dc.subject | پایدارسازی شیب | fa_IR |
| dc.subject | اصلاح هندسی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمینلغزش (مطالعة موردی: زمینلغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر - کرمانشاه) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مهندسی عمران، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش خاک و پی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 53 | |