نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخزائی, جهانگیرfa_IR
dc.contributor.authorقائمی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:45:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:45:14Z
dc.date.available1399-07-09T09:45:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:45:14Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-15en_US
dc.date.submitted1393-12-24fa_IR
dc.identifier.citationخزائی, جهانگیر, قائمی, مهدی. (1394). مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین‌لغزش (مطالعة موردی: زمین‌لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر - کرمانشاه). جغرافیا و پایداری محیط, 5(3), 39-53.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3197
dc.identifier.issn2676-5683
dc.identifier.urihttps://ges.razi.ac.ir/article_380.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/368009
dc.description.abstract<span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">گزارشات متعدّد وقوع زمین‌لغزش در کیلومتر 194 پروژة راه‌آهن غرب در استان کرمانشاه، منجر به انجام تحقیق پیش روی در مورد علل و نحوة گسترش لغزش زمین در منطقة مذکور و مطالعة روش</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">­</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">های پایدارسازی زمین‌لغزش گردید. در این پژوهش، به بررسی نقش جاده‌سازی در وقوع زمین‌لغزش و بررسی روش‌های مؤثّر در پایدارسازی زمین‌لغزش و مقایسة عملکرد و کارایی روش‌های مذکور پرداخته شده است. در این تحقیق، با عملیات نقشه‌برداری، جابه­جایی و حرکت نقاط معیّنی در محدودة زمین‌لغزش در فواصل زمانی مشخّص نسبت به نقطة مبنا در خارج از محدودة لغزش طی 4 ماه متوالی قرائت و کنترل گردید. آزمایش­های شناسایی در محل، توسّط کارشناسان پژوهشگاه بین­المللی زلزله و آزمایشگاه فنّی مکانیک خاک استان انجام گردید. مدل­سازی سه بُعدی زمین‌لغزش در نرم­افزار </span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">FLAC-3D</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;"> <span lang="FA">بر اساس نتایج <br /> نقشه­برداری و حفر گمانه­ها، انجام شد. برای پایدارسازی زمین‌لغزش از روش اصلاح هندسی شیب و نصب زه­کش استفاده شده و شیروانی پس از اصلاح شیب مجدّداً در نرم­افزار، مدل و تحلیل گردید. نتایج مدل</span></span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">­</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">سازی شیب اصلاح شده نشان از کاهش میزان جابه­جایی و پایداری شیب دارد. در ادامه، روش پیشنهاد شده توسّط مهندس مشاور طرح نیز در نرم­افزار مدل</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">­</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">سازی و نتایج با روش اصلاح هندسی مقایسه شد. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که روش اصلاح هندسی نسبت به روش</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman;">­</span></span><span style="font-family: 'B Nazanin'; font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">های دیگر در پایدارسازی زمین‌لغزش عملکرد بهتری دارد.</span>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه رازیfa_IR
dc.publisherRazi University of Kermanshahen_US
dc.relation.ispartofجغرافیا و پایداری محیطfa_IR
dc.relation.ispartofGeography and Sustainability of Environmenten_US
dc.subjectزمین‌لغزشfa_IR
dc.subjectراه‌آهن ملایر - کرمانشاهfa_IR
dc.subjectضریب اطمینانfa_IR
dc.subjectپایدارسازی شیبfa_IR
dc.subjectاصلاح هندسیfa_IR
dc.titleمقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین‌لغزش (مطالعة موردی: زمین‌لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر - کرمانشاه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی عمران، دانشکدة فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش خاک و پی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage39
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد