نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorدوگانی, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorعیدی زاده, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:44:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:44:01Z
dc.date.available1399-07-09T09:44:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:44:01Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-14en_US
dc.date.submitted1393-09-23fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, حسین, دوگانی, آزاده, عیدی زاده, شهرام. (1394). کاربرد مدل لاجیت چندگانه در بررسی عوامل موثر بر اگاهی و مصرف محصولات غذایی ارگانیک مطالعه موردی مشهد. فناوری‌های نوین غذایی, 3(2), 89-99. doi: 10.22104/jift.2016.276fa_IR
dc.identifier.issn2476-4787
dc.identifier.issn2476-4795
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22104/jift.2016.276
dc.identifier.urihttp://jift.irost.ir/article_276.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/367610
dc.description.abstractدر سالهای اخیر، توجه به تولید و مصرف محصولات غذایی ارگانیک (عاری از نهاده‌های شیمیایی) در مقابل محصولات رایج که منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها و مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند به سرعت در حال رشد بوده است. در این پژوهش عوامل مؤثر بر اگاهی و مصرف محصولات غذایی ارگانیک توسط مصرف کنندگان در شهر مشهد در سال 1393 مورد بررسی قرار گرفته و برای این منظور از الگوی لاجیت چندگانه استفاده شده است. از طرفی داده ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیمایش های میدانی با طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده از 400 پاسخ گو از میان افراد شهر مشهد در سال 1393 جمع آوری شد. نتایج حاصل از برآورد مدل نشان می‌دهد که در حالت آگاهی کامل افراد از محصولات ارگانیک، متغیرهای سن، جنسیت و استفاده گذشته از این محصولات بر مصرف و عدم مصرف محصولات ارگانیک اثرگذار است، در حالی که در حالت آگاهی ناقص افراد از محصولات ارگانیک، علاوه بر متغیرهای سن و جنسیت و استفاده گذشته از این محصولات، متغیرهای متوسط درآمد خانواده و قیمت محصولات ارگانیک نیز بر مصرف این محصولات اثر گذار بوده اند.fa_IR
dc.format.extent329
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherﺳﺎزﻣﺎن ﭘﮋوهشهای ﻋﻠﻤﯽ و ﺻﻨﻌﺘﯽ اﯾﺮانfa_IR
dc.publisherIranian Research Organization for Science and Tecgnologyen_US
dc.relation.ispartofفناوری‌های نوین غذاییfa_IR
dc.relation.ispartofInnovative Food Technologiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22104/jift.2016.276
dc.subjectمدل لاجیت چندگانهfa_IR
dc.subjectمحصولات ارگانیکfa_IR
dc.subjectمصرفfa_IR
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectتغذیهfa_IR
dc.subjectعلوم و صنایع غذاییfa_IR
dc.titleکاربرد مدل لاجیت چندگانه در بررسی عوامل موثر بر اگاهی و مصرف محصولات غذایی ارگانیک مطالعه موردی مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار ،دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا، اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا، اقتصاد کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage89
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد