بررسی تاثیر کیفیت خدمات و رضایت مندی بر وفاداری مشتریان هتلهای استان کردستان
(ندگان)پدیدآور
موسوی جد, سید محمدشافعی, رضاشریفی, مریممحمدی, حیدرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مشتریان هر سازمانی کانون توجه آن سازمان قرار دارند.ازاین رودرک وفهم انتظارات مشتریان به منظور ارضای نیازهایشان وارائه خدمات مناسب وحتی کیفیت برتر وفراتر از ان برای سازمان های خدماتی امری اجتناب ناپذیر است. صنعت هتلداری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و بر حسب روش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را همه مشتریان دائمیِ هتلهای استان کردستان تشکیل داده که در سال دست کم یک شب در هتل اقامت داشتهاند. از آنجا که آمار دقیقی از حجم جامعه مشتریان هتل های استان در دسترس نیست و جامعه نامحدود است، لذا بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه پژوهش تعیین و ۳۸۴ بر آورد شد. روش نمونه گیری ساده و طبقه بندی شده است.متغیر وابسته پژوهش، وفاداری مشتری است که به وسیله متغیرهای کیفیت خدمات( مستقل) و رضایتمندی مشتری (میانجی)بر اساس پرسشنامه سرکوآل و مقیمی (۱۳۹۲) سنجیده شد. به منظور بررسی فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که از نظر مشتریان کیفیت خدمات در سطح متوسط به بالایی ارائه شده است. همچنین داده ها بیانگر رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. نتایج نشان می دهند مؤلفه های کیفیت خدمات و رضایتمندی بر وفاداری مشتری تأثیر معناداری دارد.
کلید واژگان
کیفیت خدماتوفاداری مشتری
رضایتمندی مشتری
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستاندانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه کردستان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه کردستان
شاپا
2251-88272676-7228




