تبیین رابطه سرمایهگذاری فرهنگی با توسعه جاذبههای گردشگری شهر تهران(مطالعه موردی: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, عبدالرحیمتوسلی, میترانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه سرمایه گذاری فرهنگی با توسعه جاذبه های گردشگری شهر تهران می باشد. در تحقیق حاضر از روش توصیفی- پیمایشی می باشد.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران می باشد که در سال 96-1395 در یکی از مراکز وابسته به شهر مشغول به خدمت می باشند. جامعه آماری 234 نفر از مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. یافته های تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای جاذبه طبیعی، جاذبه فرهنگی، جاذبه انسان ساخت و سرمایه گذاری فرهنگی با متغیر سرمایه گذاری فرهنگی در همه ی موارد در سطح اطمینان (99%) معنی دار و مثبت است. همچنین تحلیل رگرسیونی برای تفسیر میزان پیش بینی توسعه جاذبه های انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی توسط سرمایه گذاری فرهنگی نشان داد که سرمایه گذاری فرهنگی به ترتیب مقدار 285/0، 267/0 و 394/0 از تغییرات توسعه جاذبه های انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی را پیش بینی می کند.
کلید واژگان
گردشگریسرمایه گذاری فرهنگی
جاذبه طبیعی
جاذبه فرهنگی
جاذبه انسان
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،تهران،ایراندانشجوی دکتری مدیریت
شاپا
2251-88272676-7228




