یکپارچهسازی زنجیره تأمین و تأثیر آن بر پایداری توسعه صادرات و بازاریابی در صنعت گردشگری با تکیهبر نقش آژانسها (مطالعهای در آژانسهای مسافرتی شهر تبریز)
(ندگان)پدیدآور
سروری لاله, هماقره بیگلو, حسینآب چر, بهجتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه توجه به گردشگری بهعنوان یکـی از بخشهای مهـم و تأثیرگذار در اقتصـاد جهان و کشورها بهسرعت در حـال گسـترش اسـت. محیط بهشدت رقابتی صنعت، بنگاههای فعال درزمینه گردشگری را وادار میکند تا به دنبال روشهای جدیـدی بـرای بهبـود مزیتهای رقـابتی خـود باشـند و مـدیریت زنجیره تأمین گردشگری اثربخش، یکی از استراتژیهایی است که بنگاههای فعال درزمینه گردشـگری میتوانند بـرای افـزایش مزیـت رقـابتی خـود مورداستفاده قـرار دهند. مقاله حاضر به بررسی "یکپارچهسازی زنجیره تأمین و تأثیر آن بر پایداری توسعه صادرات و بازاریابی در صنعت گردشگری " بهعنوان عاملی برای رونق تولید گردشگری و افزایش گردشگران ورودی و اهمیت درآمدزایی آن میپردازد. جامعه هدف این پژوهش کارمندان آژانسهای مسافرتی شهر تبریز با استفاده از جدول مورگان و بهصورت نمونهگیری خوشهای میباشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته میباشد. تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی و ازنظر هدف کاربردی میباشد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار SPSS21 و آزمون فرضیات از آزمون رگرسیون استفادهشده است .آزمون فرضیات از آزمون رگرسیون استفادهشده است.بر اساس نتایج پژوهش مشخص گردید که متغیر یکپارچه سازی زنجیره تامین67 درصد متغیر وابسته پایداری توسعه صادرات و60 درصد متغیر وابسته بازاریابی در صنعت گردشگریرا می تواند پیش بینی کند.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: زنجیره تأمینپایداری توسعه صادرات و بازاریابی
صنعت گردشگری
مربوط به گردشگری
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، گروه مدیریت، عجب شیر، ایرانهیات علمی- مدیر گروه- گروه مدیریت- دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر
استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر- گروه مدیریت
شاپا
2251-88272676-7228




