• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه آثار تبلیغات تجاری تلویزیون ایران بر انگیزش های سرمایه گذاری

    (ندگان)پدیدآور
    روشندل اربطانی, طاهرسطوتی, فرانک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.422 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در مقاله حاضر، سعی بر این است که با بکارگیری یک مطالعه­ی کیفی، به واکاوی مولفه­های جذب سرمایه­گذاری و حمایت از تولید ملی­ در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی پرداخته شود. این پدیده را می‌توان از دو منظر کلی مصرف­کننده و تولیدکننده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد. از این جهت، 20 مورد آگهی بازرگانی از 1844 مورد (132 نوع آگهی) که در سه­ ماه اول سال 1391 در شبکه­های اول، دوم و سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش شده بودند، به شیوه نمونه گیری هدفمند گزینش شدند. سپس آنها را با رویکرد نشانه­شناختی و از منظر تولیدکننده و سرمایه­گذار، مورد مطالعه قرار دادیم. ارزیابی­های ما نشان می­دهد میزان درصد پخش آگهی­های مصرفی در مقایسه با آگهی­های تولیدی و جذب سرمایه‌گذاری کاهش ­یافته است. همچنین به وضوح دیده می­شود تبلیغات بازرگانی با بازنمائی سبک زندگی مدرن، آینده­نگری، تضمین آسایش حال و آینده، به ترسیم آرزوهایی از جنس توان اقتصادی و استفاده از بهترین خدمات در ذهن می پردازد. در این راستا این آگهی ها از مولفه­های مهم جذب سرمایه استفاده کرده تا تا بیننده را مجاب کرده تا در سرمایه­گذاری و دریافت خدمات بیشتر در بهبود زندگی نمایند مشارکت کنند. از این مشاهدات این می­توان چنین نتیجه گیری کرد که: مولفه­های مالی (سود و زیان، برتری کیفیت و ... )، بیش از مولفه­های روانی و فکری (بیمه و تخفیفات) مورد استفاده قرار گرفته؛ در حالی که توان نفوذ مولفه­های روانی و انگیزشی بیش از مولفه‌های مالی است.
    کلید واژگان
    تبلیغات تجاری
    حمایت از تولید ملی
    سرمایه گذاری
    صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://gmj.ut.ac.ir/article_66615.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366828

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب