نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, علی اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:41:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:41:25Z
dc.date.available1399-07-09T09:41:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:41:25Z
dc.date.issued2006-03-21en_US
dc.date.issued1385-01-01fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی, علی اصغر. (1385). اثرات ارتباط پایدار بر رفتار مصرف کننده: مطالعه موردی استفاده کنندگان موبایل در ایران. مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 1(1)fa_IR
dc.identifier.issn2008-0468
dc.identifier.urihttps://gmj.ut.ac.ir/article_66522.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366735
dc.description.abstractاین مقاله بر اساس مشاهدات نگارنده و مصاحبه های موردی به طور کلی در این خصوص بحث می کند که چگونه تلفنهای همراه سبک زندگی ایرانیان را تغییر داده اند، به عنوان تسریع کننده بروز رفتارهایی منزجر کننده عمل کرده اند، و نیز چگونه در ایجاد نوع تازه ای از رفتار مصرف کننده و ارتباطی تأثیر گذاشته اند. مقاله به بررسی ایجاد کدهای کاملا جدید اجتماعی در ایرانبوسیله رفتار مردم می پردازد. در این مقاله این مسئله مورد توجه قرار خواهد گرفت که چگونه امکان استفاده از یک تلفن همراه، حداقل در مراحل اولیه نفوذ در جامعه، به یک ارزشاجتماعی تبدیل می شود. مقاله به تناقضات موجود میان رفتار فردی و استفاده از تلفن همراه در مکانهای عمومی می پردازد که به معنی صحبت کردن در جایی است که افراد دیگر می توانند آنرا بشنوند. مقاله برخی موضوعات را در خصوص ماهیت تغییر یابنده سبک زندگی ایرانیان مورد توجه قرار می دهد که به خاطر ورود تلفنهای همراه به بازار مصرف ایران بروز کرده است: اینکهآیا مردان بر خلاف استفاده از تلفنهای ثابت، بیشتر از زنان وقت خود را با صحبتهای تلفنی میگذرانند؛ اینکه آیا استفاده از تلفنهای همراه فقط به گروههای سنی مشخصی اختصاص دارد؛ اینکه آیا طبقه و ثروت در تملک تلفنهای همراه نقشی اساسی دارد یا نه؛ و اینکه آیا گسترش فرهنگ استفاده از تلفنهای همراه موجب کاهش استفاده از باجه های تلفن همگانی خواهد شد یا نه. مقاله خاطرنشان می کند که تلفن همراه با از بین بردن سلسله مراتب قدیمی موجب ایجاد فضای فردگرایانه گسترده تری میگردد: امکان انجام مکالمات خصوصی تر را فراهم می کند؛ هیچ کس نمی تواند انواع ارتباطات راه دور را کنترل نماید؛ و تلفن دیگر جزو دارایی های سازمانهای دولتی محسوب نمی شود. در عصر تلفنهای همراه، این افراد، و نه جامعه، هستند که نقش اصلی را ایفا می کنند.fa_IR
dc.format.extent259
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله جهانی رسانه - نسخه فارسیfa_IR
dc.relation.ispartofGlobal Media Journal-Persian Editionen_US
dc.subjectرفتار مصرف کنندهfa_IR
dc.subjectمشترکان تلفن همراهfa_IR
dc.subjectکد اجتماعیfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectفضای فردگرایانهfa_IR
dc.subjectفاصله زمانfa_IR
dc.subjectمکانfa_IR
dc.titleاثرات ارتباط پایدار بر رفتار مصرف کننده: مطالعه موردی استفاده کنندگان موبایل در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار گروه برنامه ریزی اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد