• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه عوامل مؤثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه‌ کشور

    (ندگان)پدیدآور
    رشیدی, احتشامحسنقلی پور, طهمورث
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    686.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله نتیجه پژوهشی است که هدف آن شناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه بوده است. یکی از تصمیمات راهبردی شرکت‌های رسانه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی انتخاب بازار خارجی است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که انتخاب نظام‌مند بازارهای جهانی از عوامل مهم در موفقیت شرکت‌ها در تجارت بین‌الملل به شمار می‌رود. گذشته از این‌ها، صنعت رسانه به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به ‌فرد آن نیاز به تحلیل‌های دقیق‌تر بازار دارد و این مقاله سعی می کند این نیاز را ارزیابی کند. برای گردآوری اطلاعات موردنیاز این پژوهش از روش میدانی و ابزارهای پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت‌های توزیع و پخش کالاهای ویدیو رسانه بود و 100 پرسشنامه به‌صورت حضوری و الکترونیکی بین مدیران و کارشناسان آن‌ها توزیع گردید. به‌ منظور مطالعه میزان و نوع ارتباط بین متغیرها از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شده است. برخی از یافته‌های این مطالعه نشان می دهند که انطباق محتوایی، وضعیت رقابتی، خصوصیات کشور میزبان و شرکت صادرکننده از عوامل مؤثر در انتخاب بازارهای جهانی محصولات رسانه‌ای قلمداد می‌شوند. همچنین با استفاده از تحلیل مسیر مشخص شد که انطباق محتوایی بیش‌ترین تأثیر را به‌طور مستقیم بر انتخاب بازار هدف دارد این در حالی است که اثر کلی ویژگی‌های خاص کشور میزبان نسبت به سایر متغیرها بیشتر است.
    کلید واژگان
    رسانه‌های بین‌المللی
    تجارت جهانی
    محصولات رسانه‌ای
    جذابیت بازار
    راهبرد جهانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت رسانه واحد علوم و تحقیقات
    دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://gmj.ut.ac.ir/article_66512.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366725

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب