نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرابی, داوودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:41:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:41:12Z
dc.date.available1399-07-09T09:41:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:41:12Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-24en_US
dc.date.submitted1397-10-03fa_IR
dc.identifier.citationمهرابی, داوود. (1398). جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیک. مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 14(1), 112-128. doi: 10.22059/gmj.2019.73580fa_IR
dc.identifier.issn2008-0468
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/gmj.2019.73580
dc.identifier.urihttps://gmj.ut.ac.ir/article_73580.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366662
dc.description.abstractنقش خانواده در شکل گیری سواد رسانه ای و اطلاعاتی نسل جدید حائز اهمیت فراوان است. این مطالعه با هدف شناخت جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای، به مطالعه سیستماتیک پژوهش های پیشین در ایران پرداخته است. برای یافتن مقالات و آثار علمی پیشین، پنج کلمۀ کلیدی شامل "سواد رسانه ای"، "سواد اطلاعاتی"، "خانواده"، "والدین" و" ایران" در شش سایت نمایه کنندۀ اسناد علمی و همچنین موتور جستجوی "گوگل اسکالر" مورد جستجو قرار گرفت. پس از مرور یکصد و پنج مقاله، 19 مقاله مورد مطالعۀ دقیق قرار گرفتند که در نهایت 9 مقاله برای ورود به تجزیه و تحلیل نهایی حائز شرایط بودند. نتایج نشان می دهد که عمده مطالعات با بهره گیری از روش های مطالعۀ اسنادی و همچنین توصیفی مقطعی با ابزار پرسشنامه در پی پاسخگویی به اهداف خود بوده اند. روابط بین سطح تحصیلات و شرایط اقتصادی خانواده ها و سواد رسانه ای از جمله اهدافی عنوان شده اند که مطالعات خواستار تعیین ماهیت آنها بوده اند. بر اساس این نتایج، توجه به مؤلفه های دیگر در خصوص نقش خانواده در سواد رسانه ای می تواند ظرفیت های خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی تأثیرگذار را روشن تر سازد. از آنجایی که لازمۀ آموزش و یادگیری، پژوهش و تحقیق است، و با توجه به تأکید مطالعات پیشین بر برگزاری کارگاهها و تهیۀ مفاد آموزشی و یادگیری سواد رسانه ای، به­کارگیری تمهیدات مختلف از جمله به­کارگیری افراد متخصص حوزۀ ارتباطات و رسانه ها و همچنین مسئولان مرتبط در حوزۀ آموزش و پرورش تأکید می شود.fa_IR
dc.format.extent875
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله جهانی رسانه - نسخه فارسیfa_IR
dc.relation.ispartofGlobal Media Journal-Persian Editionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/gmj.2019.73580
dc.subjectمرور سیستماتیکfa_IR
dc.subjectسواد رسانه ایfa_IR
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleجایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue1
dc.citation.spage112
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد