دوره 4, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • من به کسی اعتماد ندارم: جستاری در پیامدهای اثر اینترنت بر رفتار کاربران ایرانی 

    شاه قاسمی, احسان؛ ربیعی, علی (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    مقاله حاضر نتیجه پژوهشی است که با گردآوری نمونه‌ای پانصد و پنجاه نفری از کاربران ایرانی اینترنت، تهیه شده و نتایج آن نشان می دهد که ادراک‌های جهان انسان‌ها در میان کاربران ایرانی با واقعیت فاصله دارد. همچنین برقراری روابط ...

  • اینترنت و هویت در پنج هویت قومی ایرانی 

    فکوهی, ناصر؛ عیاری, آذرنوش (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    این مقاله در هنگام آغاز پژوهش در سال 1384 به‌عنوان یکی از نخستین گام‌های پژوهشی در تلفیق دو مقوله اینترنت و قومیت در ایران محسوب می شد به همین جهت این مقاله از یک رویکرد انسانشناسانه استفاده می کند تا مسائل هویتی اینترنتی ...

  • مصرف‌گرایی در آمریکا در بستر فضای مجازی: کارت‌های اعتباری و نظام اطلاع‌رسانی 

    موسوی, سید محمد علی؛ محمدخانی, نجمه؛ خوارزمی, زهره (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    این مقاله بر آن است که نشان دهد چگونه گسترش سازوکارها و نظام‌های ارتباطی و اطلاعاتی از راه کارت‌های اعتباری موجب رونق عظیم اقتصاد آمریکا در سال‌های اخیر شد و چگونه مصرف گرایی و جامعه مصرفی در آمریکا از یک مفهوم اقتصادی به ...

  • ایدئولوژی تعامل؛ بازی رایانه‌ای به‌عنوان رسانه بازی پذیر 

    دهقان, علیرضا؛ محسنی آهویی, ابراهیم (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    مقاله حاضر درصدد است به دلایل درک رسانه‌های نوین، نظام‌های چند رسانه‌ای و به‌طور نمونه بازی‌های رایانه‌ای، از رهگذر گسست معرفت شناسانه بپردازد. این مقاله به این پرسش پاسخ می‌گوید که مطالعه بازی‌های رایانه‌ای، چه حوزه‌هایی ...

  • سیاست عمومی فراملی پیرامون مدیریت اسلام و مسلمانان در اتحادیه ی اروپا و استرالیا: مطالعه ی موردی مهاجران ترک 

    هامفری, مایکل (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    این مقاله ظهور یک سیاست عمومی فراملی را مطالعه می‌کند که بر مدیریت اسلام و جوامع مسلمان در غرب متمرکز شده­است و نگاهی می‌اندازد به موقعیت متناقض جوامع مهاجر ترک در استرالیا و اروپا و رویه های‌ گوناگونی که در گفتمان بین­المللی ...

  • اطلاع رسانی سرگرم کننده ی جهانی به منزله ایدئولوژی 

    توسو, دایا کیشان (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-03-21)
    این مقاله به موضوع جالب سرگرمی و اطلاع رسانی به مثابه فرآیند همزمان تولید و انتقال ایدئولوژی در سطح جهان می پردازد. لازم به توضیح است که تلویزیون و به‌ویژه اخبار آن، به‌دلیل استفاده از تصاویر می‌تواند به‌راحتی از مرزهای ...