بررسی شیوه های تبلیغات فرهنگی در پیشگیری اجتماعی از جرایم استان گلستان(مطالعه ی موردی شهرستان گرگان)
(ندگان)پدیدآور
بهرامی, علیدعاگویان, داودحبیب زاده, اصحابنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی شیوه های تبلیغات فرهنگی در پیشگیری اجتماعی از جرایم در شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان گلستان انجام گرفته است. در این پژوهش سؤال اصلی این است که شیوه های تبلیغاتی مناسب برای پیشگیری از جرم کدامند و اقدامات انجام گرفته در استان از سوی پلیس و سایر دستگاه ها تا چه حد توانسته است که در پیشگیری اجتماعی از جرایم استان گلستان موفق عمل کنند.
این تحقیق از نظر نوع تحقیق کاربردی و از نقطه نظر روش تحقیق توصیفی تحلیلی با تکنیک جمع آوری داده ها به صورت پیمایشی است. جامعه ی آماری این تحقیق به دو بخش شهروندان و کارشناسان انتظامی و اجتماعی اختصاص دارد که از حجم نمونه (شهروندان 177 نفر و کارشناسان 103 نفر) از طریق جدول مورگان محاسبه و ابزار جمع آوری داده ها نیز پرسشنامه است. نتایج نشان می دهد که بین تبلیغات فرهنگی و پیشگیری از جرم رابطه وجود دارد. تبلیغات فرهنگی بر پیشگیری از جرم تأثیرگذار بوده است و برای رابطه از نوع مثبت است؛ یعنی با افزایش تبلیغات فرهنگی از طرف نهادها و سازمان های دولتی، پیشگیری از جرم در استان نیز افزایش می یابد.
کلید واژگان
تبلیغاتجرم
پیشگیری اجتماعی
شیوه های فرهنگی
استان گلستان
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01




