بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری در سازمان
(ندگان)پدیدآور
آقایی, اصغرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در تحقیق حاضر تأثیر مدیریت دانش بر خلق نوآوری در آماد و پشتیبانی مورد مطالعه قرار گرفت. برای سنجش هدف اصلی تحقیق یک فرضیه ی اصلی و چهار فرضیه ی فرعی ایجاد گردید. برای حل مسأله و پاسخ گویی به سؤالات تحقیق، گام های زیر پیموده شد: مطالعه ی ادبیات موضوع، استخراج سازه ها، متغیرها و عوامل، طراحی ابزار اندازه گیری مرتبط با ویژگی، مطالعات میدانی مقدماتی و معتبرسازی ابزار اندازه گیری داده ها و اطلاعات، تهیه ی پرسشنامه های نهایی و توزیع آن در بین کارکنان آماد و پشتیبانی(حجم نمونه 110 نفر)، مطالعات میدانی اصلی و جمع آوری داده ها و اطلاعات، در نهایت تجزیه و تحلیل به دست آمده که البته در مبحث نتایج تحلیل آماری آزمون پرسش های تحقیق به کمک معادلات ساختاری و نرم افزار آماری مورد استفاده به منظور انجام تجزیه و تحلیل ها بوده است. همچنین فرضیات تحقیق با نرم افزار spss و ضریب هم بستگی اسپیرمن مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و خلق نوآوری رابطه ی معناداری وجود دارد و این رابطه در متغیرهای فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، استراتژی و فرآیند و خلق نوآوری نیز مشاهده می گردد.
کلید واژگان
مدیریت دانشنوآوری
فرهنگ سازمانی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01




