نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسجاسی قیداری, حمداللهfa_IR
dc.contributor.authorصادقلو, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorافتخاری, عبدالرضا رکن الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:38:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:38:59Z
dc.date.available1399-07-09T09:38:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:38:59Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-31en_US
dc.date.submitted1393-03-10fa_IR
dc.identifier.citationسجاسی قیداری, حمدالله, صادقلو, طاهره, افتخاری, عبدالرضا رکن الدین. (1394). سنجش و اولویت بندی راهبردهای توسعه کارآفرینی اکوتوریسم در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای گردشگری رود دره ای استان تهران). مجله آمایش جغرافیایی فضا, 5(16), 71-88.fa_IR
dc.identifier.issn2538-5739
dc.identifier.issn2538-4821
dc.identifier.urihttp://gps.gu.ac.ir/article_10918.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/365912
dc.description.abstractاکنون خلاقیت و نوآوری در حال تبدیل شدن به ارکان اصلی توسعه‌پایدار است. در این راستا کارآفرینی روستایی، بویژه در بخش گردشگری و اکوتوریسم می‌تواند با شناسایی مزیت‌ها، محدودیت‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های گردشگری و اکوتوریسم روستایی براساس برنامه‌ریزی راهبردی مناسب به توسعه اقتصادی روستایی در کنار سایر ابعاد کمک کند. این امر به ویژه در مناطق روستایی حاشیه کلانشهر ها به دلیل نرخ بالای مراجعه گردشگران شهری به مناطق با جاذبه های اکوتوریستی روستایی بیش از پیش اهمیت می یابد. بر این اساس سوال کلیدی این است که راهبردهای مناسب جهت توسعه کارآفرینی گردشگری و اکوتوریسم در مناطق روستایی رود دره های استان تهران چگونه می باشد؟ به این منظور مقاله حاضر با استفاده از روش پیمایشی و مطالعات میدانی در دو سطح صاحبان کسب و کارها و روستاییان با مدل SWOC(SWOT) به ارائه راهبرد کانونی در جهت توسعه کارآفرینی گردشگری و اکوتوریسم در مناطق روستایی پرداخته است و نتایج نشان دهنده این است که راهبردهای توسعه کارآفرینی اکوتوریستی در دو سطح صاحبان کسب و کارها و روستاییان به طور کلی، جهتگیری عمده در وضع موجود به سوی راهبرد تدافعی بوده اما برای دستیابی به جایگاه مطلوب در توسعه کارآفرینی اکوتوریستی نیاز به اتخاذ راهبرد جهشی تهاجمی می باشد. همچنین نتایج ارزیابی راهبردهای تدوین شده بر اساس روش QSPM نشان میدهد که راهبرد ارائه منابع و تسهیلات مالی و اعتباری کم بهره به روستاییان برای راه اندازی کسب و کارهایی در حوزه گردشگری روستایی با مجموع نمره جذابیت 078/3 دارای بالاترین اولویت به لحاظ برنامه ریزی برای توسعه کارآفرینی اکوتوریستی در منطقه می باشد.fa_IR
dc.format.extent2386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه گلستانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله آمایش جغرافیایی فضاfa_IR
dc.relation.ispartofGeographical Planning of Spaceen_US
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectگردشگری روستاییfa_IR
dc.subjectکارآفرینی اکوتوریسمfa_IR
dc.subjectمدل SWOT و QSPMfa_IR
dc.subjectاستان تهرانfa_IR
dc.titleسنجش و اولویت بندی راهبردهای توسعه کارآفرینی اکوتوریسم در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای گردشگری رود دره ای استان تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue16
dc.citation.spage71
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد