• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهش های بوم شناسی شهری
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهش های بوم شناسی شهری
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه‌ریزی توسعه بازاریابی گردشگری با رویکرد تحلیلی عرضه و تقاضا مورد مطالعه: شهرستان محلات

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیم زاده, عیسیولاشجردی فراهانی, راضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    736.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه لازمه برنامه‌ریزی موفق گردشگری، بازاریابی است. درک سطح اهمیت مطلق و نسبی عرضه و تقاضا در فرآیند بازاریابی صنعت گردشگری می‌تواند چهارچوب مفهومی مناسبی برای دانستن ماهیت تصمیم‌گیری گردشگران فراهم نموده و از این طریق در توسعه بازارهای فعلی و رونق مقاصد گردشگری موثر واقع شود. اینک در این پژوهش با رویکردی توصیفی- تحلیلی و با بهره‌گیری از مطالعات میدانی و اسنادی به شناسایی ویژگی‌های عرضه و تقاضای گردشگری در شهرستان محلات پرداخته و با استفاده از مدلSWOT به تحلیل کارکردی آن اقدام شده است. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر آن است که گردشگران جوان زیر سی‌سال و گردشگران دارای تحصیلات دانشگاهی و بازارهای گردشگری استانهای همجوار از مهمترین مشخصه‌های شناخته شده در بخش تقاضا بوده و ضعف عملکرد بخش عرضه در گسترش زیرساخت‌ها و تسهیلات مناسب و عدم مهیابودن بعضی از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد. تحلیل‌ نهایی حاصل از تکینک سوات که بر پایه یافته‌های تحقیق در هر دو بخش عرضه و تقاضا صورت گرفت نشان داد که ضعف‌ها با امتیاز03/4 در رتبه اول و قوت‌ها با امتیاز 84/3 در رتبه دوم و فرصت‌ها و تهدیدها به ترتیب با امتیازات 72/3 و 55/3 در اولویت‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. بر این مبنا و با توجه به تاثیرگذاری متفاوت این عوامل، ابتدا راهبردهای‌ کاربردی WO به منظور برون رفت از وضع موجود و سپس راهبردهای SO به منظور خلق فضایی مناسب جهت توسعه آینده گردشگری منظقه تدوین و در اولویت برنامه‌ریزی قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    بازاریابی گردشگری
    عرضه گردشگری
    تقاضای گردشگری
    شهرستان محلات
    تکنیک SWOT
    جغرافیای اقتصادی
    جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
    جغرافیا و برنامه ریزی شهری
    گردشگری
    مطالعات ناحیه ای

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    PNU
    سازمان پدید آورنده
    Sistan and Baluchestan University
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2538-3930
    2538-3949
    URI
    http://grup.journals.pnu.ac.ir/article_1377.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/365555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب