بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعة رشته های ورزشی در ایران
(ندگان)پدیدآور
راد, امیر قیامیزاده, مهرداد محرمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر, با هدف بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعة رشته های ورزشی در ایران, عوامل مورد مطالعه در بازاریابی شناسایی و کاربرد آنها در توسعة ورزش های همگانی و قهرمانی به عنوان راهکارهای بازاریابی ورزشی در قالب چهار عامل تبلیغات, حامیان مالی, رسانه های گروهی و گردشگری ورزشی بررسی شد. آزمودنی های تحقیق 40 نفر از مدیران و دست اندرکاران ورزش کشور ایران از سازمان تربیت بدنی و کمیتة ملی المپیک بودند که به صورت تمام شمار (N=n) انتخاب شدند. با توجه به پیمایشی بودن تحقیق حاضر, پرسشنامة محقق ساخته ای بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت طراحی و پس از روایی و پایایی سنجی, بین آزمودنی ها توزیع شد و با استفاده از نرم افزار SPSS, داده ها استخراج و از طریق آزمون آماری کای اسکوئر و ضریب کرامر وی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین نوع تبلیغات, حمایت مالی و حمایت رسانه های گروهی با میزان توسعه و ترویج رشته های ورزشی در بعد قهرمانی و همگانی در ایران رابطة معنی داری وجود دارد, درحالی که بین میزان استفاده از گردشگری ورزشی و توسعه وترویج رشته های ورزشی در ایران در هر سه مورد به کار برده شده در تحقیق, رابطة معنی داری مشاهده نشد.
کلید واژگان
بازاریابیبازاریابی ورزشی
تبلیغات
حامیان مالی
رسانه های گروهی و گردشگری ورزشی
شماره نشریه
0تاریخ نشر
2009-02-191387-12-01




