• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی بر فرایند برندسازی و رفتار مصرف‌کننده باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران

    (ندگان)پدیدآور
    عموزاده, زهرانادریان جهرمی, مسعودسلطان حسینی, محمدسلیمی, مهدی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی بر فرایند برندسازی و رفتار مصرف‌کننده بر اساس مدل پیوستار روان‌شناختی در باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران بود. جامعۀ آماری تحقیق را هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران (1397-1396) تشکیل می‌دادند که حداقل از یکی از رسانه‌های اجتماعی باشگاه استفاده کرده بودند. روش نمونه‌گیری طبقه‌ای بود و حداکثر حجم نمونه لازم 1155 نفر تعیین شد. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامة محقق ساخته استفاده شد که پس از تأیید روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید حوزه بازاریابی و رسانه، روایی سازه با تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌یابی معادلات ساختاری با کمک نرم‌افزارLISREL، نسخه 8.8 استفاده شد. نتایج نشان داد که بازاریابی در رسانه-های اجتماعی باشگاه‌های فوتبال تأثیر معنی‌داری بر فرایند برندسازی (67/0r=) و رفتار مصرف‌کننده (28/0r=) دارند. علاوه بر این، نتایج نشان داد که فرایند برندسازی بطور قابل توجهی بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد (16/1r=). نتایج این مطالعه می‌تواند به عنوان داده‌های اساسی برای ادغام فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های بازاریابی برندهای ورزشی و همچنین به‌عنوان یک اهرم و مزیت رقابتی برای تأثیر بر رفتار هواداران و برقراری پیوند عمیق‌تر با باشگاه ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
    جذب
    دلبستگی
    رفتار مصرف‌کننده
    سرسپردگی
    فرایند برندسازی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.280445.2263
    https://jsm.ut.ac.ir/article_77907.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363390

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب