بررسی وضعیت مطلوب نظام مدیریت رسانه های ورزشی از دیدگاه متخصصان رسانه ای و ورزشی
(ندگان)پدیدآور
مرادی, مهدیاحمدی, عبدالحمیدهنری, حبیباحمدی, علی رضامرادی, ستارنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر، شناسایی و ارائه وضعیت مطلوب «نظام مدیریت رسانههای ورزشی کشور» بر مبنای دیدگاه جمعی از صاحبنظران درجه اول رسانهای و ورزشی کشور است. برای دسترسی به نظریهای مطلوب از دیدگاه متخصصان مذکور از روش کیو (Q) استفاده شد. پرسشنامهای محقق ساخته شامل 60 سؤال و براساس طیف لیکرت هفتارزشی طراحی و روایی آن توسط متخصصان و استادان دانشگاهها تأیید شد. جامعه آماری شامل صاحبنظران علوم ارتباطات و تربیت بدنی و حجم نمونه 20 نفر است. نمونهگیری بهصورت غیرتصادفی و هدفمند انجام گرفت. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت پاسخ-دهندگان و در بخش آمار استنباطی از آزمونهای پیرسون و تحلیل عاملی برای همبستگی بین پاسخگویان استفاده شد. براساس نتایج به دست آمده و مشابهت پاسخها، پاسخگویان به دو گروه 12 رسانهای و 8 (ورزشی) نفری تقسیم شد. مقایسه دیدگاههای این دو گروه متخصص براساس نمرههای استاندارد «z» نشان میدهد که دو گروه از مجموع 60 گویه تحقیق با 50 گویه موافق (توافق مثبت و منفی) بودند. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که دیدگاههای نظام مدیریت رسانه خدمتمحور به-عنوان مطلوبترین نظام مدیریت رسانههای ورزشی مورد پذیرش قرار گرفت.
کلید واژگان
رسان? بازارمحوررسان? خدمتمحور.
رسان? قدرتمحور
متخصص رسانه
متخصص ورزش
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطباییدانشیار جهاد دانشگاهی کشور
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2008-93412676-427X




