ارائۀ مدل تبیین رابطۀ فرایندهای مدیریت دانش با تفکر استراتژیک
(ندگان)پدیدآور
فریدونی, مسعودجلالی فراهانی, مجیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش ارائۀ مدلی از رابطۀ فرایندهای مدیریت دانش با تفکر استراتژیک در ادارۀ کل ورزش و جوانان استان البرز بود. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از حیث ارتباط بین متغیرهای پژوهش از نوع علی بود. روش انجام پژوهش نیز بهصورت پیمایشی بود. بدین منظور با بررسی پیشینۀ پژوهش، متغیرهای پژوهش شناسایی شدند، سپس مدل اولیۀ پژوهش طراحی و براساس آن پرسشنامهای ساخته شد و روایی آن توسط جمعی از صاحبنظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی تأیید شد و پس از تعیین پایایی در اختیار جامعۀ آماری قرار گرفت. دادههای جمعآوریشده با نرمافزار لیزرل تجزیهوتحلیل شد و نتایج نشان داد که بین فرایندهای مدیریت دانش، شامل تولید دانش، تسهیم دانش، بهکارگیری و ذخیرۀ دانش، با تفکر استراتژیک در جامعۀ مورد مطالعه ارتباط وجود دارد.
کلید واژگان
بهکارگیری دانشتسهیم دانش
تفکر استراتژیک
تولید دانش
ذخیرۀ دانش
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایراندانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




