نقش بستهبندی کفشهای ورزشی بهمنزلۀ یک رسانه در ترغیب گروههای مختلف ورزشکاران به خرید کفشهای ورزشی
(ندگان)پدیدآور
کشکر, ساراقاسمی, حمیدفرجی زاده, پرینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق، بررسی نقش بستهبندی کفشهای ورزشی در ترغیب گروههای مختلف ورزشکاران به خرید کفشهای ورزشی بود. روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی بود. جامعۀ آماری پژوهش 1800 نفر از ورزشکاران باشگاهی شهرستان پلدختر بودند که براساس جدول مورگان، حجم نمونه 320 نفر تعیین شد. اعضای جامعۀ نمونۀ تحقیق به روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی در باشگاهها انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامۀ محققساختهای بود که روایی محتوایی آن توسط متخصصان و روایی ساختاری آن با روش تحلیل عاملی بررسی شد و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (آلفا= 89/0) محاسبه شد.
یافتهها نشان داد که بین ویژگیهای بستهبندی، مهمترین ویژگی، طراحی بستهبندی کفشهای ورزشی است که در ترغیب ورزشکاران به خرید کفش نقش دارد، درحالیکه ویژگی اطلاعرسانی، کمترین اهمیت را دارد. در بین گروههای مختلف ورزشکاران، ویژگیهای طراحی و حفظ و نگهداری در زنان بیش از مردان و در ورزشکاران دارای تحصیلات زیر دیپلم بیش از ورزشکاران لیسانس در ترغیب آنها به خرید کفش ورزشی اهمیت دارد.
کلید واژگان
بستهبندیترغیب
خرید
کفش ورزشی
ورزشکار
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایراناستادیار دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
کارشناسارشد مدیریت ورزشی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




