نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیم نژاد سلامی, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, افسرfa_IR
dc.contributor.authorعلیدوست قهفرخی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:31:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:31:22Z
dc.date.available1399-07-09T09:31:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:31:22Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-23en_US
dc.date.submitted1395-07-02fa_IR
dc.identifier.citationابراهیم نژاد سلامی, جعفر, جعفری, افسر, علیدوست قهفرخی, ابراهیم. (1396). بررسی ارتباط غیرکلامی فروشندگان کالاهای ورزشی و واکنش مشتریان در فروشگاه‌های ورزشی شهر تهران. نشریه مدیریت ورزشی, 9(4), 793-804. doi: 10.22059/jsm.2018.65921fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.65921
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_65921.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363305
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ بین ارتباط غیرکلامی فروشندگان کالاهای ورزشی و واکنش مشتریان در فروشگاه‌های ورزشی شهر تهران است. روش پژوهش از نظر ماهیت توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است. به همین سبب با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران 384 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شده و با استفاده از پرسشنامۀ ارتباط غیرکلامی و واکنش مشتریان با پایایی به‌ترتیب ضریب آلفای کرانباخ 77/0و 83/0 بررسی شدند. در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با توجه به نرمال داده‌ها از طریق آزمون کولموگروف-اسمیرنوف (K-S)، به‌منظور تعین ارتباط بین متغیرهای پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و از رگرسیون برای شناسایی سهم تبیینی هر یک از مؤلفه‌های ارتباط غیرکلامی در پیش‌بینی واکنش مشتریان، استفاده شد. نتایج داده­ها نشان داد که تمامی مؤلفه‌های ارتباط غیرکلامی (جز مؤلفۀ ظاهر فیزیکی) با واکنش مشتریان، همبسـتگی مثبـت و معنـادار دارد (01/0P<). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بــا توجــه بــه مقــدار ضریب تعیین (R<sup>2</sup>)، متغیر ارتباطات غیرکلامی حدود 20 درصد از واریانس واکنش مشتریان را تبیین می‌کند. با وجود این فروشندگان محصولات ورزشی (که ارتباط مستقیم و رودررو با مشتریان دارند) می­توانند با تقویت این مؤلفه‌ها و کسب رضایت بیشتر مشتریان، وفاداری آنها را افزایش دهند و به مزیت‌های مهمی مانند فروش و درآمد بیشتر دست یابند.fa_IR
dc.format.extent164
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.65921
dc.subjectارتباط غیرکلامیfa_IR
dc.subjectزبان بدنfa_IR
dc.subjectفروشگاه‌های ورزشیfa_IR
dc.subjectکالاهای ورزشیfa_IR
dc.subjectواکنش مشتریانfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط غیرکلامی فروشندگان کالاهای ورزشی و واکنش مشتریان در فروشگاه‌های ورزشی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی‌ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیأت علمی دانشکدۀ تربیت‏بدنی و علوم ورزشی، مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیأت علمی دانشکدۀ تربیت ‏بدنی و علوم ورزشی، مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage793
dc.citation.epage804


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد