تحلیل عاملی عوامل مؤثر بر تجاریسازی تحقیقات مدیریت ورزشی
(ندگان)پدیدآور
کشاورز, لقمانفراهانی, ابوالفضلعلیزاده گلریزی, ابوالفضلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل عاملی عوامل مؤثر بر تجاریسازی تحقیقات مدیریت ورزشی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بود که بهصورت توصیفی تحلیلی انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش اعضای هیأت علمی و دانشجویان دورۀ دکتری رشتۀ مدیریت ورزشی دانشگاههای آزاد و دولتی سراسر کشور بود که 1050 نفر تخمین زده شد که 257 نفر بهعنوان نمونه بهصورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از پرسشنامۀ محققساخته 50 سؤالی استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 20 تن از استادان مدیریت ورزشی رسید و بهمنظور روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ در مطالعۀ مقدماتی 0.763 بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله فریدمن و تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی با کمک دو نرمافزار SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد برای تجاریسازی تحقیقات مدیریت ورزشی بهترتیب اولویت هفت عامل توانمندیهای محقق، راهبردهای آموزشی و تحقیقاتی، زیرساختها، مالی، شخصیتی و فرهنگی، سیاستها و شبکهسازی وجود دارد.
کلید واژگان
تجاریسازیتحلیل عاملی
تحقیقات مدیریت ورزشی
تحقیقات دانشگاهی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
دکتری مدیریت ورزشی، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




