نقش برنامههای ورزشی تلویزیون در انتقال ارزشهای اخلاقی و الگوپذیری دانشآموزان متوسطۀ شهرستان اسلامآباد غرب
(ندگان)پدیدآور
کشکر, ساراکارگر, غلامعلیبی نیاز, روناکنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، مقایسۀ مدت زمان تماشای برنامههای تلویزیون در بین دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و مقایسۀ ارزشهای اخلاقی مورد انتظار و منتقلشونده از طریق تلویزیون در بین دانشآموزان متوسطۀ دختر و پسر و همین طور مقایسۀ الگوها در دو بعد زندگی و ورزش و مقایسۀ ویژگی اخلاقی الگوهای انتخابی بین دانشآموزان متوسطۀ دختر و پسر بود. این پژوهش با روش پیمایشی انجام گرفت و جامعۀ تحقیق دانشآموزان دختر و پسر متوسطۀ شهرستان اسلامآباد غرب در سال 1391 بودند و نمونۀ تحقیق براساس جدول مورگان 382 نفر تعیین شد که نمونۀ مورد نظر بهصورت تصادفی ساده و خوشهای انتخاب شد. ابزار تحقیق، پرسشنامۀ محققساختهای بود که براساس مبانی نظری تهیه شد و روایی آن را استادان دانشگاهی تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 88/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد که بین دختران و پسران از نظر مدت زمان تماشای برنامههای ورزشی تلویزیون، ارزشهای اخلاقی (مذهبی) مورد انتظار و ارزشهای اخلاقی (سیاسی، فرهنگی و اجتماعی) منتقلشونده از طریق تلویزیون و همین طور ویژگیهای اخلاقی الگوهای ورزشی تفاوت وجود دارد.
کلید واژگان
ارزش های اخلاقیالگوپذیری
برنامه های ورزشی
تلویزیون
دانش آموزان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران- ایراندانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران- ایران
دانشجوی کارشناسیارشد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران- ایران
شاپا
2008-93412676-427X




