• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر توسعۀ برند ورزشی بر روی ارزش ویژۀ برند (مورد مطالعه: برند پرسپولیس)

    (ندگان)پدیدآور
    میرزایی, میثممحمدکاظمی, رضاخادمی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    227.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به گستردگی روزافزون صنعت ورزش و سودآور بودن آن برای بسیاری از کشورهای دنیا، اهمیت برندینگ و توسعۀ برند برای ورود به بخش­ها و بازارهای جدید، راهبرد متداول بسیاری از تیم­های ورزشی بزرگ دنیاست. هدف از این تحقیق، بررسی توسعۀ برند ورزشی و حضور در بازارها و عرصه‌­های مختلف و مطالعۀ تأثیر آن بر ارزش ویژۀ برند است. بدین منظور برند پرسپولیس انتخاب شد که برندی محبوب و پرطرفدار در کشور است. با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، از میان شهرهای مختلف، شهر تهران به‌عنوان نمونۀ آماری برگزیده شد که تعداد اعضای نمونۀ آماری با استفاده از جدول مورگان، 384 نفر برآورد شد. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد که حاوی 50 سؤال اعم از 5 سؤال جمعیت‌شناختی و 45 سؤال مربوط به متغیرهای تحقیق بود. پایایی و روایی پرسشنامۀ مذکور به‌وسیلۀ ضریب آلفای کرونباخ و روایی منطقی سنجش شد. مدل مفهومی تحقیق به‌وسیلۀ روش معادلات ساختاری بررسی شد. نتایج نشان داد که توسعۀ برند ورزشی بر ارزش ویژۀ برند، کیفیت ادراک‌شده، آگاهی از برند، وفاداری برند و تداعیات برند آثار مثبت و مستقیمی دارد.
    کلید واژگان
    ارزش ویژۀ برند
    برند ورزشی
    توسعۀ برند
    صنعت ورزش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، مؤسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران ، ایران
    دانشیار، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، مؤسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2017.64747
    https://jsm.ut.ac.ir/article_64747.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363211

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب