مدلسازی عوامل مؤثر بر گسترش برند باشگاههای حرفهای فوتبال
(ندگان)پدیدآور
بنسبردی, علیخبیری, محمدجلالی فراهانی, مجیدگودرزی, محمودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر، مدلسازی عوامل مؤثر بر گسترش برند باشگاههای حرفهای فوتبال کشور بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ مدیریت ورزشی دانشگاههای کشور بود. روش نمونهگیری بهصورت خوشهای چندمرحلهای بود و جمعآوری اطلاعات از دانشگاههای شهر تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و دانشگاه رازی کرمانشاه انجام گرفت (300 نفر). ابزار تحقیق پرسشنامهای با پنج بخش ارزش ویژۀ برند، هویت تیمی هواداران، قوانین، اقدامهای بازاریابی و گسترش برند بود. روایی و پایایی پرسشنامه پیش از استفاده بررسی و تأیید شد. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازۀ پرسشنامه و از مدلیابی معادلات ساختاری با نرمافزار لیزرل، برای ارائۀ مدل تحقیق استفاده شد. نتایج آزمون مدل تحقیق نشان داد که برازش مدل با دادهها مناسب است و ضریب تأثیر چهار عامل قوانین (5/0)، ارزش ویژۀ برند (37/0)، اقدامهای بازاریابی (27/0) و هویت تیمی هواداران (17/0) بر گسترش برند باشگاههای حرفهای فوتبال معنادار بود.
کلید واژگان
بازاریابیبرند
قانون
گسترش برند
هویت تیمی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایراندانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشیار، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
استاد، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران
شاپا
2008-93412676-427X




