رابطه بین حمایت سازمانی و مشتریمداری کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان
(ندگان)پدیدآور
بای, ناصرسلیمانی مقدم, رضامقصودلو, سعیدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق، بررسی رابطۀ بین حمایت سازمانی و مشتریمداری کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعۀ آماری تحقیق 203 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوۀ انتخاب تصادفی طبقهای بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند و در نهایت 125 پرسشنامه عودت داده شد. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای حمایت سازمانی یاواس و باباکوس (2009) و مشتریمداری داناوان و همکاران (2004) استفاده شد. ثبات درونی پرسشنامهها توسط آزمون آلفای کرونباخ بهترتیب 84/0 و 87/0 بهدست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین حمایت مدیریت و مشتریمداری کارکنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. بین آموزش و مشتریمداری کارکنان نیز ارتباط مثبت و معناداری مشاهده شد. بین ارائۀ پاداش و مشتریمداری کارکنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. توانمندسازی کارکنان نیز ارتباط مثبت و معناداری با مشتریمداری کارکنان داشت. از بین ابعاد حمایت سازمانی، توانمندسازی کارکنان و ارائۀ پاداش توانایی پیشبینی مشتریمداری کارکنان را دارند. پیشنهاد میشود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با ایجاد جو حمایتی از کارکنان خود، زمینۀ مشتریمداری آنان را فراهم سازند.
کلید واژگان
آموزش کارکنانارائۀ پاداش
استان گلستان
حمایت سازمانی
مشتریمداری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیارگروه تربیت بدنی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران.دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناسارشد مدیریت ورزشی، ادارۀ ورزش و جوانان، علیآباد کتول، ایران.
شاپا
2008-93412676-427X




