ارزیابی و اولویتبندی مهارتهای مدیران ورزش و جوانان استان مازندران
(ندگان)پدیدآور
سیدی نجات, سیده سحرمهرابی, قاسمرزاقی, محمد ابراهیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، ارزیابی و اولویتبندی مهارتهای مدیران ورزش و جوانان استان مازندران بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ کارکنان و خبرگان ادارات ورزش و جوانان استان بودند که بدین منظور 80 نفر از کارکنان و 12 نفر از کارشناسان ارشد و خبرگان بهعنوان نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامۀ 21 سؤالی ارزیابی مهارت مدیران برگرفته از پژوهش فردی آذر (1380) بود. روایی ابزار را 10 نفر استادان و صاحبنظران تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 89/0= α بهدست آمد. از روش TOPSIS برای ارزیابی مهارت مدیران و از روش AHP-FUZZY برای محاسبۀ وزن یا ضریب اهمیت شاخصهای هر یک از مهارت مدیران ورزش استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد اولویت مهارت مدیران بهترتیب ادراکی (اهداف راهبردی و بلندمدت، آگاهی از قوانین و مقررات)، انسانی (شنود مؤثر، نفوذ بر افراد) و فنی (تفویض اختیار، تخصیص منابع) است. با توجه به نتایج تحقیق، آموزش مدیران ورزشی، پرورش و تقویت شاخصهای مذکور در مهارت مربوط یکی از راهکارهای افزایش عملکرد مدیران در نمونۀ مورد بررسی است.
کلید واژگان
ارزیابیتاپسیس
مدیران
مهارت
ورزش
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناسارشد تربیت بدنی، معلم تربیت بدنی شهر تهران، تهران، ایراندانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




