• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تعیین مدل معادلات ساختاری مدیریت دانش با نوآوری سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی

    (ندگان)پدیدآور
    ایرجی نقندر, رامینهادوی, فریدهتندنویس, فریدون
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    274.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر تعیین مدل معادلات ساختاری مدیریت دانش با نوآوری سازمانی بود. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی (380=N) تشکیل ‌دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونۀ آماری برابر با 191 نفر برآورد شد که به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به‌منظور جمع­آوری داده­ها از دو پرسشنامۀ مدیریت دانش شرونلاوسون و نوآوری سازمانی امید و همکاران استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها با استفاده از نظرهای اصلاحی استادان مدیریت ورزشی تعیین شد و پایایی درونی هر دو پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به‌ترتیب 87/0=α و 83/0=α به‌دست آمد. روش تحقیق توصیفی و از نوع معادلات ساختاری است و به‌صورت میدانی اجرا شده است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده­ها از شاخص­های توصیفی و آزمون­های آماری کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر در نرم‌افزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مدیـریت دانـش بـا نوآوری سازمانی رابـطۀ مثبت و معناداری (01/0≥P، 684/0=r) وجود دارد. همچنین بین مؤلفه­های ایجاد دانش (006/0=P، 464/0=r)، جذب دانش (01/0≥P، 567/0=r)، سازماندهی دانش (019/0=P، 405/0=r)، ذخیرۀ دانش (01/0≥P، 629/0=r)، انتشار دانش (01/0≥P، 785/0=r) و کاربرد دانش (01/0≥P، 669/0=r) با نوآوری رابطۀ مثبت و معناداری مشاهده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که انتشار دانش (028/0=P، 011/2=β) واجد شرایط پیش­بینی نوآوری سازمانی است. با توجه به‌ اینکه مدیریت دانش نقش بسزایی در بهبود نوآوری سازمانی دارد، مسئولان سازمان­های ورزشی باید به‌دنبال ایجاد محیطی صمیمانه و قابل اعتماد همراه با ارتباطات مفید و سودمند در سازمان­ها باشند و در پی آن بتوانند با تعاملات سازنده، شرایط توسعۀ دانش را در سطوح مختلف سازمان به‌وجود آورند.
    کلید واژگان
    تسهیم اطلاعات
    خلاقیت
    دانش
    کارکنان
    منابع انسانی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-07-23
    1394-05-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، ایران
    استاد گروه مدیریت ورزشی دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2015.55363
    https://jsm.ut.ac.ir/article_55363.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363186

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب