نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوی, سید محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorطالب پور, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorشجیع, کیانوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:56Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:56Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-15en_US
dc.date.submitted1394-07-23fa_IR
dc.identifier.citationرضوی, سید محمد جواد, طالب پور, مهدی, شجیع, کیانوش. (1397). الویت بندی موانع حمایت شرکت های کاشی و سرامیک استان یزد از باشگاه های فوتبال با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP). نشریه مدیریت ورزشی, 10(2), 255-239. doi: 10.22059/jsm.2019.134184.1492fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.134184.1492
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_70094.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363171
dc.description.abstract<span style="line-height: 90%; font-family: 'B Nazanin'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt;" lang="FA">هدف از این پژوهش اولویت‌بندی موانع حمایت شرکت‌های کاشی و سرامیک استان یزد از باشگاه‌های فوتبال بود. این پژوهش از نوع کاربردی است و به شیوۀ پیمایشی انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای هیأت مدیرۀ 65 شرکت کاشی و سرامیک استان یزد به تعداد 352 نفر بودند. حجم نمونۀ آماری با توجه به جدول کرجسی و مورگان 176 نفر برآورد شد. موانع حمایت از باشگاه‌های فوتبال به‌صورت مصاحبه از نمونۀ آماری شناسایی و سپس داده‌ها به‌صورت کمی با استفاده از پرسشنامۀ محقق ساخته جمع‌آوری شد. پس از تأیید روایی پرسشنامه توسط ده نفر از استادان مدیریت ورزشی ضریب پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (87/0=α) به‌دست آمد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. در این مطالعه، در وهلۀ اول موانع حمایت شرکت‌های کاشی استان یزد از باشگاه‌های فوتبال شناسایی و سپس بر اساس مدل فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی (</span><span dir="LTR">AHP</span><span style="line-height: 90%; font-family: 'B Nazanin'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 10.0pt;" lang="FA">) رتبه‌بندی شدند. نتایج رتبه‌بندی، نشان داد که سه علت اصلی عدم حمایت شرکت‌های کاشی و سرامیک استان یزد از باشگاه‌های فوتبال به‌ترتیب موانع دولتی(6 مانع)، موانع مالی(5 مانع) و موانع مدیریتی(6 مانع) بودند. </span><span style="line-height: 90%; font-family: 'B Nazanin'; font-size: 11pt; mso-ansi-font-size: 12.0pt;" lang="FA">بنابراین توجه به موانع موجود می‌تواند برای تحقق امر حمایت از باشگاه‌های فوتبال بسیار مفید باشد.</span>fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.134184.1492
dc.subjectباشگاهfa_IR
dc.subjectحمایت ورزشیfa_IR
dc.subjectفوتبالfa_IR
dc.subjectموانع حامیfa_IR
dc.subjectAHPfa_IR
dc.titleالویت بندی موانع حمایت شرکت های کاشی و سرامیک استان یزد از باشگاه های فوتبال با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage255
dc.citation.epage239


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد