بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان اماکن ورزشی شهر مشهد بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد
(ندگان)پدیدآور
پارسا اصل, مرضیهحسینی نیا, سید رضااندام, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از مطالعه حاضر شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان اماکن ورزشی بر مبنای مدل اهمیت-عملکرد میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان اماکن ورزشی شهر مشهد تشکیل دادند که از بین آنها 396 نفر بهصورت در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده جهت گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساختهای است که در قالب 13 عامل و 55 سؤال طراحی شد. نتایج پژوهش نشان داد از 13 عامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان، 6 عامل در مشتریان مرد و 7 عامل در بانوان در ناحیه اولویت کم، 6 عامل در مشتریان مرد و 2 عامل در مشتریان زن در ناحیه تمرکز بر آن و 1 عامل در مشتریان مرد و 4 عامل در بانوان در ناحیه حفظ عملکرد قرار گرفتند. عواملی که در ناحیه اولویت کم قرارگرفتهاند برای عملکرد سیستم تهدیدکننده نیستند و نیازمند اصلاح فوری نمیباشند. عوامل در ناحیه تمرکز بر آن نیازمند اصلاحی فوری بوده و از این لحاظ در اولویت بالایی قرار دارند. درنهایت عوامل قرارگرفته در ناحیه حفظ عملکرد ازنظر مشتریان نهتنها مهم هستند بلکه از عملکرد آنها نیز رضایت دارند.
کلید واژگان
اماکن ورزشیتحلیل اهمیت-عملکرد
رضایت مشتریان
شهر مشهد
ورزش همگانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی شاهروددانشگاه شاهرود
دانشگاه صنعتی شاهرود
شاپا
2008-93412676-427X




