نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپایمزد, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorسیدعامری, میرحسنfa_IR
dc.contributor.authorنوری, علی اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:52Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:52Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-21en_US
dc.date.submitted1393-02-31fa_IR
dc.identifier.citationپایمزد, مرتضی, سیدعامری, میرحسن, نوری, علی اصغر. (1396). ارتباط بین هوش عاطفی با سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران ادارات ورزش و جوانان استان قم. نشریه مدیریت ورزشی, 9(2), 243-258. doi: 10.22059/jsm.2017.100692.1122fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2017.100692.1122
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_62982.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363149
dc.description.abstractیکی از نظریه­های نوین در زمینۀ رهبری سازمانی، رهبری تحول­آفرین است. رهبران تحول­آفرین اثربخشی را به کارایی ترجیح می­دهند و سعی می­کنند با توجه به روحیات خود و کارکنان، از منابع انسانی سازمان بهره­مند شوند. هوش هیجانی نیز، یکی از مفاهیم تازۀ حیطۀ روابط کارکنان و مدیران است که توانایی افراد را در شناخت و کنترل هیجانات در خود و دیگران می­سنجد. در این پژوهش با توجه به تعداد کم جامعۀ آماری، کل جامعه به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. بنابراین روش نمونه­گیری  تمام­شمار است. نمونۀ آماری63 مدیر (فوقانی، میانی و عملیاتی) ادارات ورزش و جوانان استان قم است که با استفاده از دو پرسشنامۀ استاندارد هوش عاطفی سیبری شرینگ و پرسشنامۀ سبک رهبری تحول­آفرین ارزیابی شدند. پس از تأیید ابزار اندازه­گیری توسط استادان و تعیین پایایی آنها توسط آلفای کرونباخ، به‌ترتیب 94/0 و 93/.، داده‌های به‌دست‌آمده با استفاده از آزمون­های کولموگروف اسمیرنوف یک‌نمونه­ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در سطح معنا­داری 05/0 P≤ تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج حاکی از وجود رابطۀ­ بین هوش عاطفی و سبک رهبری تحول‌آفرین در مدیران ادارات ورزش و­ جوانان استان قم است. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام‌به‌گام نشان داد که از میان عناصر پنج­گانۀ هوش عاطفی دو جزء همدلی و خودآگاهی قادر به توضیح تغییرات در رهبری تحول­آفرین هستند. بنابراین اگر مدیران سازمان‌های ورزشی از یک سیستم ارزشیابی مدیریتی و عاطفی به‌عنوان قسمتی از فرایند و سیستم استخدام و مدیریت سازمان استفاده کنند، می­توانند بهره‌وری سازمان خود را افزایش دهند.fa_IR
dc.format.extent245
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2017.100692.1122
dc.subjectاستان قمfa_IR
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectرهبری تحول‌آفرینfa_IR
dc.subjectورزشfa_IR
dc.subjectهوش عاطفیfa_IR
dc.titleارتباط بین هوش عاطفی با سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران ادارات ورزش و جوانان استان قمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت ‌بدنی، دانشگاه ارومیه، ارومیه ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مدیریت ورزشی، گروه تربیت ‌بدنی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.department. دانشجوی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت ‌بدنی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage243
dc.citation.epage258


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد