ارتباط یادگیری تکحلقهای با مدیریت دانش در ادارات کل ورزش و جوانان منطقه غرب کشور
(ندگان)پدیدآور
خوشنودی, غزالصادقی بروجردی, سعیدیکتایار, مظفرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ یادگیری تکحلقهای با مدیریت دانش در ادارات کل ورزش و جوانان منتخب غرب کشور بود. روش تحقیق از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعۀ آماری در زمان تحقیق 274 نفر بودند که 153 نفر بهعنوان نمونۀ تحقیق در نظر گرفته شدند. ابزار اصلی تحقیق، پرسشنامۀ یادگیری تکحلقهای (برگرفته از مدل مفهومی بیتس) و مدیریت دانش (تلفیقی از جاشپار و همکاران) بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و آزمونهای آماری کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی و رگرسیون گامبهگام استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که یادگیری تکحلقهای پیشبینیکنندۀ مدیریت دانش است و در این میان، بهکارگیری و کاربرد دانش (403/0β=) تأثیرپذیرترین مؤلفۀ مدیریت دانش از یادگیری تکحلقهای در ادارات کل ورزش و جوانان منطقۀ غرب کشور بود.
با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میشود که با تشریک مساعی مدیران و کارکنان در فعالیتهای رشد و یادگیری تکحلقهای و مؤلفههای آن بتوان گامی مؤثر در ارتقای سطح مدیریت دانش ادارات کل ورزش و جوانان منطقۀ غرب کشور برداشت.
کلید واژگان
بهکارگیری دانشتکحلقهای
تربیت بدنی
مدیریت دانش
یادگیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناسارشد مدیریت ورزشی، مدرس گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سنندج، ایراناستاد گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سنندج، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




