تأثیر جامعهپذیری سازمانی بر حفظ داوطلبی در ورزش دانشجویی
(ندگان)پدیدآور
کلاته سیفری, معصومهکوزه چیان, هاشماحسانی, محمدحسینی, سیدیعقوبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق تعیین اثر جامعهپذیری سازمانی بر تمایل به ادامۀ همکاری داوطلبی در ورزش دانشجویی کلانشهر تهران بود که با روش تحقیق توصیفی- زمینهیابی و بهصورت میدانی اجرا شد. جامعۀ تحقیق، کلیۀ داوطلبان انجمنهای ورزش دانشجویی دانشگاههای آموزش عالی کلانشهر تهران بود (550 n=). بهمنظور نمونهگیری از روش نمونهگیری در دسترس و برای تعیین تعداد نمونه از جدول تعیین حجم نمونۀ مورگان استفاده شد و از 286 نفر اطلاعات جمعآوری شد. بهمنظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامۀ جامعهپذیری سازمانی (OSQ)، پرسشنامۀ تمایل به ادامۀ همکاری داوطلبی (ICQ) و پرسشنامۀ خصوصیات دموگرافیک استفاده شد. از آمار توصیفی و مدلیابی معادلات ساختاری با تأکید بر نرمافزار AMOS/18برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که جامعهپذیری سازمانی با ضریب مسیر 38/ 0 بر تمایل به ادامۀ همکاری اثرگذار است. بهطور کلی جامعهپذیری نقش مهمی در حفظ داوطلبانورزش دانشجویی دارد.
کلید واژگان
انجمن ورزش دانشجوییجامعهپذیری سازمانی
حفظ داوطلبان
داوطلب ورزشی
همکاری داوطلبی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایراندانشیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
شاپا
2008-93412676-427X