بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با هواداران بر دورۀ ماندگاری آنها در لیگ برتر فوتبال ایران
(ندگان)پدیدآور
ایزدی, بهزاداحسانی, محمدکوزه چیان, هاشمتجاری, فرشادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با هواداران بر دورۀ ماندگاری آنها در لیگ برتر فوتبال ایران است. روش تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات توسعهای و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات اکتشافی است و اطلاعات لازم از طریق مصاحبه، مشاهده، بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوری شد. جامعۀ آماری تحقیق، هواداران فوتبال بالاتر از 16 سال بودند که 527 نفر بهعنوان نمونۀ آماری بهکار گرفته شدند. از آمار توصیفی و استنباطی شامل کولموگروف- اسمیرنوف، همبستگی پیرسون، رگرسیون و تحلیل مسیر برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. مطابق نتایج، کیفیت خدمات (763/0) و مدیریت دانش (543/0) بهصورت مستقیم و حمایت سازمانی بهصورت غیرمستقیم بر دورۀ ماندگاری هوادار تأثیر میگذارند (475/0). بهطور کلی نتایج به این موضوع اشاره دارد که باشگاههای فوتبال نیازمند بازنگری در طراحی راهبردهای مشتریمدارانه، توجه به ایجاد دانش و کسب اطلاعات و ارتقای سطح کیفی خدمات برای افزایش دورۀ عمر و ماندگاری هواداران هستند.
کلید واژگان
ارزش عمرباشگاه ورزشی
فوتبال
مدیریت ارتباط
هوادار
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
. استادیار گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. استاد گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
. استاد گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
. دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




