رابطه سبک های رهبری مربیان و انسجام گروهی تیم های منتخب دانش آموزی شهر ارومیه
(ندگان)پدیدآور
وحدانی, محسنمحرم زاده, مهردادآقایی, محمودحسین پور, اسکندرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مربیان تأثیر زیادی روی تیم هایشان دارند و رفتارها و سبک های رهبری آنها عملکرد ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین سبک های رهبری مربیان و انسجام گروهی تیم های منتخب دانش آموزی شهر ارومیه است. 75 دانش آموز مقطع متوسطه (100=N) دو ابزار این پژوهش را کامل کردند : مقیاس رهبری برای ورزش (LSS، چلادورای و صالح 1980) و پرسشنامة محیط گروهی (GEQ، کارون و براولی 1985). LSS شامل 40 آیتم است که 5 بُعد از سبک های رهبری – تمرین و دستورالعمل، رفتار دموکراسی، رفتار آمرانه، حمایت اجتماعی و بازخورد مثبت را می سنجد. GEQ با 18 آیتم دو بُعد انسجام تکلیف و انسجام اجتماعی را ارزیابی می کند. ثبات درونی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای LSS، 82/0 = r و GEQ 81/0= r به دست آمد. اطلاعات با استفاده آزمون های کالموگروف - اسمیرنوف یک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، ANOVA اندازه های تکراری و آزمون تعقیبی بونفرونی در سطح معناداری 05/0 P
کلید واژگان
انسجام گروهیتیم های دانش آموزی.
سبک رهبری
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2012-10-221391-08-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی- اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالیدانشیار دانشگاه ارومیه
. کارشناس ارشد مدیریت ورزشی – اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
شاپا
2008-93412676-427X




