• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل مؤثر نقش های اطلاع رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی رسانه های ورزشی در توسعة ورزش قهرمانی

    (ندگان)پدیدآور
    هنری, حبیباحمدی, عبدالحمیدمرادی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    203.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رسانه‌های گروهی در شکل‌دهی و جهت‌دهی باورها، نگرش و افکار جامعه و همچنین ساخت بستری مناسب در عرصة ورزش نقش انکارناپذیری دارند. سؤال این است که آیا بین عوامل مؤثر نقش چهارگانة رسانه‌های ورزشی در توسعة ورزش قهرمانی تفاوت معنادار وجود دارد؟ روش تحقیق توصیفی – مقایسه‌ای، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش گردآوری داده‌ها میدانی بود. جامعة آماری تحقیق شامل کارشناسان ورزشی و رسانه‌ای، نمونة آماری 120 نفر و روش نمونه‌گیری غیرتصادفی بود. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامة محقق‌ساخت استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط 12 تن از استادان دانشگاه و متخصصان تأیید و پایایی پرسشنامة آلفای کرونباخ (89 = ?) تعیین شد. از آزمون کلموگروف – اسمیرنف و آزمون فریدمن به‌منظور بررسی فرضیه‌ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین عوامل مؤثر نقش‌های اطلاع‌رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگ‌سازی رسانه‌های ورزشی در توسعة ورزش قهرمانی در سطح 05/0 P=، تفاوت معناداری وجود دارد. رسانه‌های ورزشی در بعد استعدادیابی در ورزش قهرمانی نقش کمرنگی دارند و حامیان مالی و بخش‌های خصوصی به‌ندرت در ورزش قهرمانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. از سوی دیگر، آنها نسبت به نوآوری در حوزة تخصصی خود، آگاه‌سازی مسئولان ورزشی و همچنین افزایش مطالعات و تحقیقات در زمینة ورزش قهرمانی کوتاهی کرده‌اند. رسانه‌های ورزشی می‌توانند با به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد از این جایگاه رسانه‌ای به‌منظور اعتلای ورزش قهرمانی و همچنین افزایش آگاهی افراد جامعه استفاده کنند و این مهم با همکاری همه‌جانبة جامعة رسانه‌ای و ورزشی صورت می‌پذیرد.
    کلید واژگان
    اطلاع‌رسانی
    آموزش و فرهنگ‌سازی.
    رسانه‌های ورزشی
    مشارکت اجتماعی
    ورزش قهرمانی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2012-03-20
    1391-01-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشیار جهاد دانشگاهی
    کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2012.28605
    https://jsm.ut.ac.ir/article_28605.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363038

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب