ارتباط مهارتهای سهگانة مدیریتی با یادگیری سازمانی در سازمان تربیت بدنی و ارائة مدل براساس AHP
(ندگان)پدیدآور
افشاری, مصطفیهنری, حبیبکارگر, غلامعلینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه درک صحیح و داشتن مهارتهای لازم برای اصلاح امور، همچنین ایجاد فرهنگی مبتنی بر دانش و یادگیری مستمر در سازمان از عناصر مهم در مدیریت کلان سازمانهای ورزشی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط مهارتهای سهگانة مدیریتی با یادگیری سازمانی در مدیران سازمان تربیت بدنی و ارائة مدل براساس AHP تدوین شده است. روش تحقیق همبستگی بوده و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعة آماری پژوهش کلیة کارشناسان سازمان تربیت بدنی (300 نفر) و متخصصان مدیریت ورزشی (10 نفر) است که براساس نمونهگیری منظم سیستماتیک حجم نمونه 126 نفر تعیین شد. از پرسشنامة محققساخت مهارتهای مدیران (96/0 = ?)، پرسشنامة یادگیری سازمانی مارکوارت (97/0 = ?) و پرسشنامة محققساخت AHP استفاده شد. برای آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج آزمون اسپیرمن نشاندهندة ارتباط معنادار مهارت ادراکی با یادگیری سازمانی (01/0 P
کلید واژگان
سازمان یادگیرندهفرایند تحلیلی سلسله مراتبی.
مهارت ادراکی
مهارت انسانی
مهارت فنی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
مربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ریاستادیار دانشگاه علامه طباطبایی
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2008-93412676-427X




