نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعماری, ژالهfa_IR
dc.contributor.authorخبیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorکاظم‌نژاد, انوشیروانfa_IR
dc.contributor.authorیداللهی, جهانگیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:17Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:17Z
dc.date.issued2009-09-23en_US
dc.date.issued1388-07-01fa_IR
dc.identifier.citationمعماری, ژاله, خبیری, محمد, حمیدی, مهرزاد, کاظم‌نژاد, انوشیروان, یداللهی, جهانگیر. (1388). مدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیختة بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور. نشریه مدیریت ورزشی, 1(2), 133-280.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_21923.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362954
dc.description.abstractهدف از این تحقیق، مدل سازی آمیختة چهارعاملی بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی و کمّی بود و از طریق تهیة پرسشنامة 45 سؤال پاسخ بسته که روایی محتوایی آن توسط استادان دانشگاه تأیید و ضریب پایایی آن 92/0 (01/0 P<) تعیین شده بود. این پرسشنامه در اختیار 108 مسئول بازاریابی باشگاه‌های فعال در 9 رشتة ورزشی حاضر در لیگ برتر کشور قرار گرفت و پس از ابطال 9 مورد، 98 پرسشنامه بازگشت داده شد.در این تحقیق، مدل آمیختة چهارعاملی بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور به‌دست آمد. براساس این مدل، عامل مدیریت قیمت‌گذاری، به عنوان متغیر مستقل و ابزار کنترل و سه عامل دیگر آمیخته، شامل مدیریت ترویج، به‌عنوان متغیر واسط و مدیریت مکان و مدیریت محصول تحت عنوان متغیر پاسخ مدل آشکار شدند. نتایج تحقیق نشان داد مدل چهار عاملی برازش کافی با داده‌های بازار ایران دارد. مدیریت قیمت‌گذاری، محور اصلی و تنها عامل قابل دستکاری برای مدیران عامل در این مدل است. مدیریت مکان، در بهره‌برداری از انرژی هزینه‌شده در این بازار با مدیریت محصول شریک شده و از این نظر نتایج قابل توجهی را مطرح کرده و موانعی را نیز ایجاد کرده است. همچنین براساس این مدل، مدیران از عامل مدیریت ترویج به عنوان ابزاری برای کنترل مدیریت مکان و محصول بهره می‌برند.fa_IR
dc.format.extent171
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.subjectآمیختة بازاریابی چهارعاملیfa_IR
dc.subjectصنعت خدمات ورزش کشور.fa_IR
dc.subjectمدل سازیfa_IR
dc.titleمدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیختة بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه آمار زیستی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدة مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage133
dc.citation.epage280
nlai.contributor.orcid0000-0002-2695-1694


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد