نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرید, داریوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:16Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:16Z
dc.date.issued2009-09-23en_US
dc.date.issued1388-07-01fa_IR
dc.identifier.citationفرید, داریوش. (1388). بررسی رابطة بین خلاقیت و کارآفرینی در بین مردان و زنان ورزشکار و غیرورزشکار (مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه یزد). نشریه مدیریت ورزشی, 1(2), 97-212.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_21921.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362952
dc.description.abstractفعالیت های ورزشی یکی از جایگاه های مناسب و متنوع برای ایجاد اشتغال و تولید فرصت های جدید اقتصادی است. با شناخت زمینه های کارآفرینی در ورزش، می‌توان فرصت‌های جدیدی را به کارآفرینان و جامعه معرفی کرد تا از آن برای پیشرفت و توسعة اقتصادی و اجتماعی بهره گیرند. هدف این پژوهش، بررسی رابطة بین خلاقیت و کارآفرینی در بین مردان و زنان ورزشکار و غیرورزشکار بود. جامعة آماری این تحقیق کلیة دانشجویان دانشگاه یزد بودند (7938 دانشجو) که از این تعداد 3461 دانشجو پسر و 4477 دانشجو دختر بودند. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، حجم آماری 346 نفر برای دانشجویان پسر و 354 نفر برای دانشجویان دختر برآورد شد. روش تحقیق با توجه به نوع مطالعه از نوع همبستگی است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که بین خلاقیت و کارآفرینی هم در ورزشکاران و هم در غیرورزشکاران رابطة مثبت و معنی‌داری وجود ندارد. بررسی رابطة بین دو متغیر در چهار گروه دال بر وجود رابطة بین خلاقیت و کارآفرینی در مردان ورزشکار و غیرورزشکار بود. به طوری که خلاقیت در مردان ورزشکار 65 درصد و در مردان غیرورزشکار 63 درصد کارآفرینی را تبیین می کرد.fa_IR
dc.format.extent184
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectفعالیت های ورزشیfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectورزشکارfa_IR
dc.titleبررسی رابطة بین خلاقیت و کارآفرینی در بین مردان و زنان ورزشکار و غیرورزشکار (مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه یزد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد