طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران
(ندگان)پدیدآور
ایزدی, بهزاداحسانی, محمدکوزه چیان, هاشمتجاری, فرشادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام پژوهش، طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود که به شکل میدانی صورت گرفته است. اطلاعات لازم از طریق مصاحبه با افراد متخصص در زمینه ارتباط با هواداران، مشاهده، بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوری شد. جامعة آماری این تحقیق شامل هواداران فوتبال بالاتر از شانزده سال بودند. از بین 674 پرسشنامه گردآوری شده تعداد 527 نفر بنا به تعریف عملیاتی هوادار که میانگین حضورشان بالاتر از 8 بازی در یک فصل برای تیم مورد علاقه آنها بود به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از مدل سازی معادلات ساختاری جهت طراحی مدل استفاده گردید. نتایج نشان داد که مدیریت ارتباط با هواداران بر روی ارتقای کیفیت ارتباط اثر معناداری دارد. همچنین برآیند شاخصهای برازش دادهها و ضرایب رگرسیونی نشان داد که تأثیر مؤلفه مدیریت ارتباط با هواداران بر روی ارزش عمر هوادار منوط به حضور متغیر کیفیت ارتباط با هواداران میباشد. نتایج پژوهش نشان داد که پیامدهای بکارگیری بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران شامل بهبود رفتارهای مصرفی از جانب هواداران مانند کمیت مصرف، تبلیغ شفاهی، پیگیری رسانه و حضور مجدد در بازیهای آینده تیمهای فوتبال میباشد.
کلید واژگان
بازاریابی ارتباطیکیفیت ارتباط
دوره عمر
هوادار
باشگاه ورزشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-03-211398-01-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه کردستاندانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
شاپا
2008-93412676-427X




