نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبای, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی مقدم, رضاfa_IR
dc.contributor.authorشریعتی, جمال‌الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:09Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:09Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-11en_US
dc.date.submitted1395-01-23fa_IR
dc.identifier.citationبای, ناصر, سلیمانی مقدم, رضا, شریعتی, جمال‌الدین. (1397). مطالعه نقش بازارگرایی در سودآوری کسب و کار سالن‌های بدن‌سازی شهر کرمانشاه. نشریه مدیریت ورزشی, 10(1), 149-162. doi: 10.22059/jsm.2016.58927fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2016.58927
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_58927.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362917
dc.description.abstractهدف این تحقیق، مطالعه نقش بازارگرایی در سودآوری کسب و کار سالن‌های بدن‌سازی شهر کرمانشاه بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران سالن‌های بدن‌سازی شهر کرمانشاه به تعداد 153 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران، 113 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که در نهایت 113 پرسش‌نامه عودت گردید. برای جمع آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های بازارگرایی رامایاه و همکاران (2011) و سودآوری کسب و کار ویلیام و همکاران (2009) استفاده شد. ثبات درونی پرسش‌نامه‌ها توسط آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0 و 79/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مشتری‌گرایی و سودآوری کسب و کار ارتباط معنی‌داری وجود ندارد. بین رقیب‌گرایی و سودآوری کسب و کار ارتباط معنی‌داری مشاهده نشد. نتایج پژوهش نشان داد که بین هماهنگی بین وظایف و سودآوری کسب و کار ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود دارد. یافته‌های تحقیق نشان داد که از بین ابعاد بازارگرایی، هماهنگی بین وظایف توانایی پیش‌بینی سودآوری کسب و کار را دارد. پیشنهاد می‌شود که مدیران سالن‌های بدن‌سازی شهر کرمانشاه با بهبود و توسعه بازارگرایی در باشگاه خود، زمینه سودآوری کسب و کار خود را فراهم سازند.fa_IR
dc.format.extent256
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2016.58927
dc.subjectبازارگراییfa_IR
dc.subjectرقیب گراییfa_IR
dc.subjectسودآوریfa_IR
dc.subjectشهر کرمانشاهfa_IR
dc.subjectمشتری‌گراییfa_IR
dc.titleمطالعه نقش بازارگرایی در سودآوری کسب و کار سالن‌های بدن‌سازی شهر کرمانشاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage149
dc.citation.epage162


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد