نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزهره وندیان, کریمfa_IR
dc.contributor.authorسجادی, نصرا...fa_IR
dc.contributor.authorخسروی زاده, اسفندیارfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:08Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:08Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-08en_US
dc.date.submitted1392-02-18fa_IR
dc.identifier.citationزهره وندیان, کریم, سجادی, نصرا..., خسروی زاده, اسفندیار, ابراهیمی, فرشته. (1397). بررسی میزان توجه به ورزش و آموزش المپیک در کتب درسی دوره ابتدایی مدارس. نشریه مدیریت ورزشی, 10(1), 65-84. doi: 10.22059/jsm.2018.25316.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.25316.
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_67154.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362912
dc.description.abstractچکیده<br /> هدف از این تحقیق تحلیل محتوایی کتب درسی دوره ابتدایی به منظور بررسی میزان توجه به ورزش و آموزش المپیک در کتب درسی دوره ابتدایی مدارس بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کتب درسی ابتدایی به تعداد 36 کتاب در 5 پایه تحصیلی با مجموع 4328 صفحه بود.این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی است که از روش تحلیل محتوی استفاده شد. این کتب صفحه به صفحه و واژه به واژه مورد بررسی قرار گرفتند و متغیرهای تعیین شده در چک لیست محقق ساخته ثبت گردید. در این مطالعه از نرم افزار excel برای رسم نمودارها استفاده شد. بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج به این صورت بود که در تمام پایه ها به ورزش پرداخته اند اما نه به صورت پیوسته و هدفدار و در پایه چهارم بیشترین اشاره به ورزش صورت گرفته بود. اما در مورد آموزش المپیک، در پایه های اول ، دوم ، سوم و پنجم هیچ توجهی به المپیک و آموزش فلسفه آن نشده است و تنها در پایه چهارم به المپیک و اصول آن به صورت تصویری یا نوشتاری اشاراتی شده است. در بین تمام کتب،کتاب فارسی بیشترین اشارات به ورزش و المپیک را دارد.fa_IR
dc.format.extent288
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.25316.
dc.subjectواژه های کلیدی : ورزشfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectالمپیکfa_IR
dc.subjectکتب درسیfa_IR
dc.subjectابتداییfa_IR
dc.titleبررسی میزان توجه به ورزش و آموزش المپیک در کتب درسی دوره ابتدایی مدارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت ‌بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage65
dc.citation.epage84
nlai.contributor.orcid0000-0002-5914-8734


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد