رابطۀ بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی در دانشکدههای تربیت بدنی (مطالعۀ موردی: دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران و تربیت معلم)
(ندگان)پدیدآور
مرادی کمره, مهنازگودرزی, محمودفراهانی, ابوالفضلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی در کارکنان دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاه تهران و تربیت معلم است. جامعۀ پژوهش، شامل تمامی کارکنان دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاه تهران و تربیت معلم به تعداد 180 نفر و تعداد نمونه برابر با 108 نفر بوده است. در این پژوهش بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامههای توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر[1](1995) و پرسشنامۀ یادگیری سازمانی شفی (1385) استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط متخصصان و ضریب پایایی کلی پرسشنامهها توسط آلفای کرونباخ (توانمندسازی 95/0α= و یادگیری سازمانی 96/0α= ) بهدست آمد و تأیید شد. از روشهای آماری شامل کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و تحلیل ماتریس همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین توانمندسازی در کارکنان برابر با 89/69 درصد و میانگین یادگیری سازمانی برابر با 46/73 درصد است. علاوهبر این، بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی ارتباط مثبت و معناداری (01/0P [1].Spreitzer, G.m.
کلید واژگان
توانمندسازیدانشکدههای تربیت بدنی
یادگیری سازمانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری پردیس کیش دانشگاه تهران، تهران، ایراناستاد دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران، تهران، ایران
استاد دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




