نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorمندعلی زاده, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:01Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:01Z
dc.date.issued2014-04-21en_US
dc.date.issued1393-02-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-28en_US
dc.date.submitted1391-07-07fa_IR
dc.identifier.citationامیری, مجتبی, مندعلی زاده, زینب. (1393). شناسایی و توصیف الگوها و ماهیت دانش و تحقیقات مقالات تألیفی مدیریت ورزشی (1390-1386). نشریه مدیریت ورزشی, 6(1), 173-189. doi: 10.22059/jsm.2014.50151fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2014.50151
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_50151.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362874
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر، شناسایی و توصیف الگوها و تعیین ماهیت دانش و تحقیقات مدیریت ورزشی با تأکید بر مقالات علمی پژوهشی داخلی است که با استفاده از روش تحلیل استنادی و تحلیل محتوا مبتنی بر نگاهی همه‌جانبه و از تمام زوایا بر پارادایم­های اثبات­گرایی، انتقادی و تفسیرگرایی انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی است که بدین منظور از نرم­افزارهای اکسل  و اس­پی­اس­اس استفاده شد. نمونۀ آماری پژوهش 153 مقاله از چهار مجلۀ علمی پژوهشی ورزشی بود. در این مقاله نخست بیشترین سهم مقالات علمی پژوهشی از دیگر رشته­ها در مدیریت ورزشی تعیین می­شود. در ادامه تئوری­های به‌کارگرفته‌شده در مقالات به‌عنوان یکی از شاخص­های تعیین‌کنندۀ دانش فرارشته­ای و سپس میزان خوداستنادی، دگراستنادی و نوع استنادها بررسی می‌شود. نتایج نشان داد که روند مطالعۀ این علم در حیطۀ مدیریت ورزشی با توجه به مداخلۀ رشته­های دیگر متفاوت است، به‌عبارتی بیشترین میزان استناد به رشتۀ مدیریت است، در واقع میزان خوداستنادی رشتۀ مدیریت ورزشی، حدود 60 درصد است و 40 درصد متکی به رشته­های دیگر است. کمترین میزان استناد رشتۀ مدیریت به تاریخ (07/0 درصد)، دین­شناسی (05/0 درصد) و زبان‌شناسی (05/0 درصد) بوده است، این درحالی است که به رشته­های هنر و کشاورزی استنادی نداشته است. از دیگر نتایج مهم این تحقیق تعیین ماهیت مدیریت ورزشی به‌عنوان دانشی میان­رشته­ای بود که در این زمینه به‌نظر می­رسد دانش مدیریت ورزشی قابلیت لازم برای ورود به دانش فرارشته­ای را داراست، ولی تحقیقات انجام‌گرفته در مدیریت ورزشی، در حیطۀ تحقیق فرارشته­ای است. در نتیجه حرکت رو به گسترش مدیریت ورزشی به سمت و سوی دانش و تحقیق فرارشته­ای بر مبنای تعامل شناخت‌شناسی­ و سطوح پیچیدگی­های آن می­تواند چارچوب منسجمی برای دانش مدیریت ورزشی ایجاد کند.fa_IR
dc.format.extent191
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2014.50151
dc.subjectپارادایم‌نگاریfa_IR
dc.subjectتحلیل استنادیfa_IR
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectفرارشتهfa_IR
dc.subjectمدیریت ورزشیfa_IR
dc.titleشناسایی و توصیف الگوها و ماهیت دانش و تحقیقات مقالات تألیفی مدیریت ورزشی (1390-1386)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس،تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage173
dc.citation.epage189


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد