• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام
    • دوره 6, شماره 2 - تابستان - مسلسل 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام
    • دوره 6, شماره 2 - تابستان - مسلسل 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کند و کاوى در تعریف علم تاریخ و نقد یک نگاه‏

    (ندگان)پدیدآور
    ملای توانی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    430.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله در پى آن است که اوّلاً، بر ضرورت گسترش مطالعات روش‏شناسى و معرفت‏شناسى تاریخى در ایران تأکید کند و ثانیاً، با نقد یکى از تعریف‏هایى که اخیراً درباره علم تاریخ صورت گرفته، توجه اندیشوران را به بحث‏ها و گفت و گوهاى انتقادى سوق دهد تا با نقد بسیارى از سنت‏هاى رایج در امر آموزش و پژوهش تاریخ در ایران، زمینه تغییر نگرش‏ها و روش‏ها در این حوزه بیش از پیش فراهم آید. از این رو، نگارنده پس از شرح اجمالى برخى از عناصر و مؤلفه‏هاى اصلى هویت دهنده علم تاریخ و بیان کاستى‏ها و نارسائى‏هاى تعریف ارائه شده در کتابِ «اسلام و ایران؛ بررسى تاریخى»، تعریفى دیگر از این علم ارائه کرده است.
    کلید واژگان
    علم تاریخ
    فلسفه علم تاریخ
    معرفت‏شناسى
    روش‏شناسى
    تاریخنگارى

    شماره نشریه
    222
    تاریخ نشر
    2005-06-22
    1384-04-01
    ناشر
    دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
    Baqir al-Olum University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه تاریخ دانشگاه ارومیه

    شاپا
    2008-6431
    URI
    http://hiq.bou.ac.ir/article_6588.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/361608

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب