نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعمار باشی, پیامfa_IR
dc.contributor.authorزمانی میاندشتی, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:23:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:23:03Z
dc.date.available1399-07-09T09:23:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:23:03Z
dc.date.issued2013-11-22en_US
dc.date.issued1392-09-01fa_IR
dc.date.submitted2012-03-11en_US
dc.date.submitted1390-12-21fa_IR
dc.identifier.citationمعمار باشی, پیام, زمانی میاندشتی, ناصر. (1392). واکاوی اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. علوم ترویج و آموزش کشاورزی, 9(1), 33-49.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.iaeej.ir/article_42507.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/360526
dc.description.abstract<em>در پژوهش حاضر </em><em>اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت </em><em>در </em><em>بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با </em><em>بهره‌گیری</em><em> از پیمایش بررسی گردید. پژوهش حاضر، بر اساس هدف، در زمره تحقیقات کاربردی بوده و جامعه آماری آن تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مذکور بودند (</em><em>N=958</em><em>). با توجه به جدول کرجسی و مورگان،‌ تعداد 276 دانشجو با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. </em><em>ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه بود</em><em>که روایی آن توسط پانلی از اساتید صاحبنظر و پایایی آن با کمک آزمون رهنما</em><em>و ضریب کرونباخ آلفا مورد تایید قرار گرفت. </em><em>دامنه ضریب آلفای کرونباخ متغیرها از 0/73 تا 0/82 بود. یافته‌ها نشان داد که از میان گویه‌های مربوط به اطلاع‌یابی دانشجویان، جستجوی اطلاعات برای انجام تکالیف درسی </em><em>در رتبه اول</em><em> و ارتباط و تبادل اطلاعات درسی و تکالیف با اساتید در رتبه آخر قرار گرفت. مهم ترین مشکلات دانشجویان برای استفاده مطلوب از اینترنت، زیرساخت‌های ناکافی و عدم دسترسی راحت به اینترنت بود. همبستگی</em><em> مثبت و معنی داری بین متغیرهای </em><em>مهارت‌های اینترنتی، رضایت‌ از وضعیت سایت اینترنتی دانشکده، مهارت‌های</em><em>انگلیسی، آشنایی با روش‌های جستجو و اطلاع‌یابی تحصیلی دانشجویان از اینترنت </em><em>به دست آمد.</em><em> نتایج همچنین نشان داد که متغیرهای مهارت‌های اینترنتی، رضایت‌ از سایت اینترنتی دانشکده و آشنایی با روش‌های جستجو در مجموع 62 درصد تغییرات اطلاع‌یابی دانشجویان از اینترنت را پیش بینی می‌کنند. </em>fa_IR
dc.format.extent323
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم ترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Agricultural Extension and Education Journalen_US
dc.subjectاطلاع‌یابیfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدانشجویان کشاورزیfa_IR
dc.titleواکاوی اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی سابق کارشناسی ارشد،بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز،fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage33
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد