بررسی میزان همسویی راهبرد منابع انسانی با راهبرد کسبوکار
(ندگان)پدیدآور
خلیلی شورینی, سهرابجبارزاده پرنق, اصغر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با بهرهگیری از گونهشناسی پورتر (1986) در راهبرد کسبوکار و گونهشناسی استوارت و براون (2009) در راهبرد منابع انسانی و با تمرکز بر همسویی عمودی، در پی بررسی میزان همسویی راهبرد منابع انسانی با راهبرد کسبوکار است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعة آماری شامل 78 نفر از معاونان و مدیران شرکت سایپا میباشد. از مجموع 78 پرسشنامه توزیعشده به 63 پرسشنامه پاسخ داده شد که مبنای تحلیل قرارگرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که راهبرد کسبوکار شرکت کاهش هزینه و راهبرد منابع انسانی آن سرباز وفادار بوده است. باتوجه به نتایج آزمون رگرسیون چندگانه وتحلیل واریانس، جهتگیری بازار کار مدیریت منابع انسانی، جذب استعدادها شناسایی شده و نتایج آزمون کای، دوفرضیة تحقیق را تأیید نکرد. به عبارت دیگر همسویی ضعیفی بین راهبرد منابع انسانی با راهبرد کسبوکار در سازمان مورد مطالعه برقرار بود.
کلید واژگان
همسوییراهبرد منابع انسانی
راهبرد کسبوکار
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-04-201395-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم و تحقیقات، تهرانکارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
شاپا
8254-80022645-5072



