• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر همانندی موقعیت بر امتیازات داوطلبان در کانون‌های ارزیابی

    (ندگان)پدیدآور
    آذرفر, امیرعلیشیری, محمدمهدیمحمدی, محمدحسین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کانون‌های ارزیابی، ازجمله ابزارهای پرکاربرد و معتبر در زمینه سنجش و ارزیابی است که استفاده از آن بیشترین روایی پیش‌بین را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند. همانندی موقعیت شغلی، یکی از موضوعات محوری در طراحی کانون‌های ارزیابی است. همواره این سؤال وجود داشته است که ابزارهای مورداستفاده در کانون ارزیابی، تاچه‌حد باید به زمینه واقعی شغل هدف، شباهت داشته باشد. این نکته از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که افزایش یا کاهش همانندی موقعیت می‌تواند بر امتیازات داوطلبان در کانون ارزیابی اثرگذار باشد. این پژوهش برای پاسخگویی به این سؤال طراحی شده است. در این مسیر، ابزارهایی با میزان همانندی موقعیت مختلف در کانون‌ ارزیابی مورد استفاده قرار گرفت و نتایج و اثرگذاری آنها بر نتیجه نهایی تحلیل شد. این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از ابزارهای با همانندی موقعیت بالا می‌تواند ازسویی «اثر تمرین» را افزایش دهد و ازسوی‌دیگر، قدرت تبیین بیشتری را درمورد شایستگی‌های موردارزیابی، ایجاد کند. درنهایت این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که طراحی کانون‌های ارزیابی با استفاده از ابزارهای دارای سطوح مختلف همانندی موقعیت، می‌تواند باعث ارزیابی دقیق‌تر شایستگی‌ها در کانون ارزیابی شود.
    کلید واژگان
    کانون ارزیابی
    همانندی موقعیت
    اثر تمرین
    شبیه‌سازی سازمانی
    تحلیل عاملی تأییدی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    Imam Hussein University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات دانشگاه تهران تهران ایران
    استادیار دکتری مدیریت منابع انسانی گروه مدیریت دولتی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) تهران ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق تهران ایران

    شاپا
    8254-8002
    2645-5072
    URI
    https://hrmj.ihu.ac.ir/article_204320.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359320

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب