نقش سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
مهدوی, موسیتقی پور, حمیدرضاطریفی حسینی, حمید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دانش بهعنوان جزء اصلی سرمایهی فکری سازمانها مطرح است. سرمایهی اجتماعی، یکی از قابلیتها و داراییهای مهم هر سازمان است که میتواند به آن سازمان در خلق و تسهیم دانش بسیار کمک کند و در مقایسه با سازمانهای دیگر مزیّت سازمانی پایدار بهوجود آورد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش در بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی است. نوع پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، از نوع توصیفی و بهلحاظ اجرا پیمایشی بوده است. جامعهی آماری این پژوهش، کلیهی مدیران ستادی و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی است که تعداد 200 نفر شامل 58 نفر مدیر ستادی و 142 نفر کارشناس ستادی به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق، دو پرسشنامهی سرمایهی اجتماعی و تسهیم دانش است. تجزیهوتحلیل دادهها با روش تحلیل مسیر از نوع مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار Lisrel و Spss صورت گرفت. یافتههای پژوهش نشان میدهد مدل اولیه، با دادههای این پژوهش برازش مناسبی دارد. همچنین سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش در میان مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی تأثیر معناداری دارد.
کلید واژگان
"سرمایه اجتماعی""تسهیم دانش"
"جهاد دانشگاهی"
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
هیت علمیکارشناس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدرس دانشگاه
کارشناس شورای عالی انقلاب فرهنگی
شاپا
8254-80022645-5072



