ارائه مدلی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی
(ندگان)پدیدآور
علیدادی, یاسرمهدوی مزده, محمدموسوی, سید جلالنیکوکار, غلامحسین
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف توسعه یک مدل بومی برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی یکی از سازمانهای دانشمحور دفاعی ایران انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بهلحاظ روش توصیفی تحلیلی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل 1100 نفر از کارکنان دانشی سازمان است که برای انتخاب نمونه 212 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامهای محقق ساخته بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 0.895 محاسبه و روایی آن با شیوه روایی صوری و محتوا مورد تأیید قرار گرفت. به منظور تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتیجه این تحقیق منجر به توسعه مدلی گردید که شامل چهار دسته فعالیت برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی و 25 شاخص برای اندازهگیری این فعالیتها میباشد. شاخصهای مربوط به فعالیتهای پژوهشی بیشترین وزن را به خود اختصاص دادند و فعالیتهای علمی، آموزشی و اجرایی به ترتیب در ردههای بعدی قرار گرفتند.
کلید واژگان
: کارکنان دانشیارزیابی عملکرد
بهرهوری
مدیریت دانش
تحلیل عاملی تأییدی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
کارشناسعضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
کارشناس
عضوهیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)
شاپا
8254-80022645-5072



