تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، توسعهی روششناسی تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی است. برمبنای رویکرد نظری کیفیت خدمات، پس از شناسایی مؤلفههای کیفیت در آموزش منابع انسانی، با بهکارگیری این مؤلفهها سامانهی تحلیلی مدل تحلیل اهمیت- عملکرد، روش نوینی برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی ارایه شده است. تحقیق حاضر از نوع تحقیق آمیختهی اکتشافی است که در آن، دادههای کیفی و کمی مورد نیاز، از طریق مصاحبه و دو پرسشنامه، جمعآوری شده است. بهمنظور انجام مصاحبه، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، تعدادی از فراگیران و مدرسان دورههای آموزشی مرکز آموزش شرکت مخابرات بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در نتیجهی این پژوهش، 48 مؤلفهی کیفیت در آموزش منابع انسانی مورد شناسایی قرار گرفت و براساس این مؤلفهها و سیستم تحلیلی، مدل تحلیل اهمیت- عملکرد، الگویی عملیاتی برای ارزشیابی و تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی ارایه شد. این الگو، با برخورداری از انعطافپذیری بالا و تحلیل سهبعدی، قادر است کیفیت در آموزش منابع انسانی را ارزشیابی نماید.
کلید واژگان
آموزش منابع انسانیتضمین کیفیت
کیفیت خدمات
مدل تحلیل اهمیتـ عملکرد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
شاپا
8254-80022645-5072



